ظرفیت عظیم بسیج در پیشگیری از وقوع جرایم در محلات

کد خبر: 
۳۳۰۵
رئیس کل دادگستری لرستان:

ظرفیت عظیم بسیج در پیشگیری از وقوع جرایم در محلات

محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: سپاه و بسیج بعنوان یک ظرفیت عظیم و قابل توجه می‌توانند در پیشگیری از وقوع جرایم در محلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش ممتازی را ایفا نمایند.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمد رزم، امروز در نشست با جمعی از بسیجیان و معاونان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان اظهار داشت: بین سپاه پاسداران، بسیج و قوه قضاییه ارتباط تنگاتنگ معنوی در همه دادگستری‌های سراسر کشور وجود دارد و این ۲ نهاد تحت ولایت امر و رهبری بوده و بعنوان سرباز وفادار نظام مقدس جمهوری اسلامی، هر ۲ انقلابی هستند و انقلابی مانده و انقلابی عمل می‌‌نمایند.

وی، گفت: تاریخ نشان می‌دهد دشمنان همواره علیه قوه قضاییه و سپاه بعنوان ۲ نهاد موثر در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال توطئه بوده که تاکنون ناکام مانده است.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در دوران دفاع مقدس، سپاه در مقابل جبهه تا دندان مسلح استکبار تمام قد ایستادگی کرد و این فرزندان ملت بعنوان نیروی کارآمد نظامی، امنیتی، تبلیغی و اطلاعاتی حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارند و در کنار این اقدامات در عرصه عمرانی و سازندگی و حضور در عرصه های مختلف مانند سیل و زلزله و آتش سوزی در جنگل‌ها و ساخت و سازها کارنامه موفقی داشته است.

رزم، گفت: سپاه و بسیج در برخورد با اراذل و اوباش و مجرمان بعنوان ضابط خاص کمک کار دستگاه قضایی هستند و دادگستری استان در راستای ارائه آموزش به نیروهای عضو گشت رضویون نسبت به آموزش بیش از ۲ هزار نفر از بسیجیان معرفی شده است.

وی، ادامه داد: این نیروها بعنوان یک ظرفیت عظیم و قابل توجه می‌توانند در پیشگیری از وقوع جرایم در محلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی مختلف مانند سرقت‌های خرد نقش ممتازی را ایفا نمایند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بسیج یادگار امام راحل(ره)، شجره طیبه و محصول و مولود انقلاب و سرمایه بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تا کنون منشأ کارکردهای مختلف بوده است.

رزم، افزود: در منزلت بسیج و بسیجی همین بس که امام خمینی(ره) افتخار خود را در بسیجی بودن می‌دانست و از بسیج بعنوان لشکر مخلص خدا یاد می‌کرد و مقام معظم رهبری نیز ریشه بسیج را در باورها و اعتقادات مردم دانست و این نیرو را نیرویی کارآمد در کشور معرفی کرده‌اند.

وی، ادامه داد: شهدای بزرگی چون همت‌ها، باکری‌ها، خرازی‌ها، طهرانی مقدم‌ها، شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم محصول تفکر بسیجی و خروجی این فرهنگ هستند.

رییس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خسارات مادی و معنوی وارد شده به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و عموم مردم در خصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری‌زاده و سایر شهدای عزیز و گرانقدر کشور عزیزمان باید از طریق حقوقی پیگیری و مطالبه شود.

رزم همچنین بر لزوم پیگیری خسارات مادی و معنوی هشت ساله دوران دفاع مقدس و جبران آسیب‌های وارده تاکید و تصریح کرد: بایستی خسارت‌های وارد آمده ناشی از آسیب‌های مادی و معنوی شهدای هسته‌ای و ۱۷ هزار شهید ترور توسط گروهک سفاک منافقان نیز پیگیری شود.

وی، بیان داشت: بعلت تحریم‌های ظالمانه آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا زیان‌های چشمگیری به ملت ایران وارد شده و راهکار جبران این ضررها پیگیری موضوع در مجامع بین‌المللی و محاکم داخلی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - قوه قضاييه - لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم