طنین زنگ انقلاب در مدارس لرستان

کد خبر: 
۵۰۷۱
امروز؛

طنین زنگ انقلاب در مدارس لرستان

طنین زنگ انقلاب در مدارس لرستان

خرم‌آباد - زنگ انقلاب اسلامی در مدارس شهرهای مختلف استان لرستان طنین انداز شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، امروز چهارشنبه زنگ انقلاب هم‌زمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن با حضور مسئولان استانی، مدیران شهرستان خرم‌آباد، مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان در مدرسه شاهد مهر خرم‌آباد نواخته شد.

«رضا عزتی» مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در این مراسم با تبریک ایام‌الله دهه فجر به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و ایمان به خدا و خداباوری مردم، وحدت کلمه و مردمی‌بودن را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی بر شمرد و شاخصه مهم انقلاب را فرهنگی بودن آن عنوان کرد.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی هم گریزی زد و افزود: درک عمومی این حقیقت که پیشرفت کشور و تحقق آرمان‌ها جز به حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه ممکن نخواهد بود، از دستاوردهای نظام است و امروزه وظیفه نیروهای انقلابی سنگین‌تر از هرزمان دیگری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، افزایش بینش سیاسی مردم، استقلال در سیاست خارجی، ارتقای جایگاه زن، پیشرفت‌های علمی و افزایش قدرت توان دفاعی کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه آموزش‌وپرورش هم پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم به طور مثال در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۴۹ درصد مردم باسواد بودند و امروز بیش از ۹۰ درصد مردم باسواد هستند و آن دسته که فاقد سواد هستند هم سنی بالای ۵۰ سال دارند.

بنا بر این گزارش، این مراسم به همت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان برگزار که با اجرای گروه سرود دانش‌آموزی مدرسه شاهد مهر و اجرای دانش‌آموزان حال و هوای خاصی داشت، همچنین از فرزندان شهدا در این مراسم تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
زنگ انقلاب - اداره کل آموزش و پرورش لرستان - رضا عزتی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم