طرح سؤال شفاهی از شهردار خرم‌آباد

کد خبر: 
۵۰۶۱
آنچه در جلسه ۹۶ شورای شهر گذشت؛

طرح سؤال شفاهی از شهردار خرم‌آباد

نود و ششمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر خرم‌آباد باهدف طرح سؤال شفاهی از شهردار با حضور خبرنگاران در حالی برگزار شد که شهردار و مجموعه شهرداری در این جلسه حضور نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، در نود و ششمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر خرم‌آباد ۵۴ سؤال و ۱۳ بند آماده شده بود که شهردار به پاسخ شفاهی آنها بپردازد؛ اما این جلسه در غیاب شهردار و معاونان شهردار برگزار شد که سؤالات توسط یکی از اعضا به نمایندگی از سایر اعضا تقدیم رئیس شورا شد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این جلسه اظهار کرد: قراربود شهردار امروز در جلسه حضور پیدا کنند و راجع به موضوع صحبت شود؛ اما متأسفانه به دلایل نامعلوم شهردار در جلسه حضور نیافت و به همین دلیل سؤالات به‌صورت مکتوب ارائه و در فرصت زمانی که تعیین شده شهردار باید پاسخگوی سؤالات باشد.

کرم نعمتی در خصوص استیضاح شهردار افزود: اگر اعتراضی به روند مدیریت شهری وارد است بدین معنا نیست که خدمات شهردار نادیده گرفته شود، چرا که سوای مسائل حاشیه‌ای بیشترین ملاک انتخاب شهردار فتوحی، پاک‌دستی و سالم‌بودن او بود و در باب استیضاح قطعاً اگر موضوعات و مباحثی هست راجع به بحث کاری و نواقصی است که در حوزه مدیریت شهری وجود دارد.

وی اضافه کرد: قانون به‌صراحت گفته که اگر یک عضو شورای شهر نارضایتی از عملکرد شهرداری و مجموعه مدیریت شهری داشته باشد می‌تواند از شهردار سؤال بپرسد و بعد از اینکه سؤال پرسید و به‌صورت شفاهی اعلام کرد شهردار باید پاسخ دهد اگر پاسخ شهردار متقاعدکننده نبود آن عضو یا اعضا می‌توانند سؤالات را به‌صورت مکتوب به رئیس شورا و رئیس شورا هم سطح دبیرخانه ارائه دهد که ظرف مدت ۱۰ روز به شهردار فرصت داده می‌شود که باید پاسخگوی سؤالات باشد اگر باز هم مجدداً اعضای شورا متقاعد نشدند، استیضاح شهردار به رأی گذاشته می‌شود و در آنجا حداقل باید دو سوم اعضای شورا علیه او رأی بدهند و باید روال قانونی طی شود؛ چون این روند کاملاً طبیعی است و ما نیز ناگزیر هستیم آنچه که قانون است انجام دهیم.

به گزارش زرک،  دفاع از عملکرد شهردار توسط خبرنگاران و مناسب نبودن استیضاح شهردار آن هم درماه‌های پایانی سال دراین جلسه مطرح شد اما، برخی از اعضای شورا معتقدند که این زمان، زمان درستی است وآن اتفاقاتی که ما انتظار داشتیم در شهرنیفتاده و شهر قفل شده است و باید شهردار استیضاح شود.

به هر روی باید دید درجلسه پیش‌رو استیضاح شهردار خرم‌آباد چگونه رقم می‌خورد.

خبر: بتول صادقی

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
شورای شهر خرم آباد - استیضاح - شهرداری خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم