ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت

کد خبر: 
۴۸۰۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاكيد كرد؛

ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

خرم‌آباد - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه سلامت تاكيد كرد و گفت: باید تولیدکنندگان دارو حمایت شوند.

به گزارش پايگاه خبری زرک؛ بهرام دلفان روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور میرسامان پیشوایی رییس سازمان بهره‌وری کشور در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: کمبود حداقل ۱۳۰ قلم دارویی در کشور همچنین در لرستان وجود دارد، اثرات منفی آن در آینده نمایان خواهد شد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه سلامت ضروری است، باید با راهکارهای مناسب تولیدکنندگان را ترغیب به فعالیت کنیم، در گذشته افزایش قیمت در حوزه تولید دارو صورت نگرفت و تولیدکننده تولید را متوقف کرده است.

وی افزود: چهار هزار دانشجو در قالب ۴۵ رشته تحصیلی مختلف در دانشگاه علوم پزشکی لرستان مشغول به تحصیل هستند همچنین امسال ۹۷۲ دانشجو جدید جذب شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به تعطیلی ۲ ساله دانشگاه بر اثر شیوع کرونا، خوابگاه جدید تاسیس نشده و این چالش وجود دارد که ایجاد خوابگاه برای استفاده دانشجویان ضروری است.

وی ادامه داد: ۸۱۰ دانشجو متأهل در دانشگاه علوم پزشکی لرستان مشغول به تحصیل هستند و نبود خوابگاه دانشجویی متاهلین یک چالش برای این قشر خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود از ظرفیت مسکن مهر استفاده شود.

دلفان با تاکید بر منطقی کردن سقف حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: توجه به این مهم ضروری است چراکه انگیزه فعالیت اعضا را فراهم می‌کند و زمینه مهاجرت اساتید جدی است همچنین توجه به حقوق پزشکان ضروری است چراکه به دلیل عدم دریافت حقوق مکفی به مناطق محروم نمی‌روند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - بهرام دلفان - اقلام دارویی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم