ضرورت اصلاح رفتار بشر نسبت به طبیعت

کد خبر: 
۴۶۹۰
مدیرکل محیط زیست لرستان تاکید کرد:

ضرورت اصلاح رفتار بشر نسبت به طبیعت

ضرورت اصلاح رفتار بشر نسبت به طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در نقاط مختلف این استان، تصریح کرد: اصلاح رفتار بشر نسبت به طبیعت پیرامون یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ مهرداد فتحی بیرانوند در جلسه‌ای به مناسبت روز هوای پاک اظهار کرد: ۲۹ دی ماه هر سال نه تنها در ایران بلکه در جهان به نام هوای پاک نامگذاری و گرامی داشته شده است.

وی افزود: امروزه رفتار بشر نسبت به محیط زیست و طبیعت پیرامون نیاز به اصلاح دارد و اگر چنین نباشد در آینده مدیریت از دست انسان خارج و با مسایل و مباحث مخرب مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی روزهای سال هوا آنقدر آلوده می‌شود که همه مجبور به نفس کشیدن در میان ریزگردها هستیم که اگر این معضل و آلودگی در سطح دنیا مدیریت نشود گسترش بیشتری پیدا می‌کند.

فتحی بیرانوند به چالش زباله در کشور اشاره کرد و یادآور شد: انباشت زباله در برخی استان‌ها از جمله در شمال به معضلی تبدیل شده که آلودگی ناشی از آن، سلامت افراد را مورد تهدید قرار داده است و در صورتیکه فرهنگ سازی  برای حفظ محیط زیست در دستور کار قرار نگیرد، این آلودگی به سایر استان‌ها سرایت می‌کند.

وی افزود: برای تحقق این امر مردم  شهرستان‌های مختلف باید مطالبه‌گری داشته و نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست را که وظیفه‌ای همگانی است در دستور کار خود قرار داده و آن را انتقال دهند.

فتحی بیرانوند اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان و اقشار محتلف مردم با فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست برای داشتن محیطی پاک در آینده با محیط بانان زحمتکش نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
قانون هوای پاک - اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان - مهرداد فتحی بیرانوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم