صندوق صعب‌العلاج به تمام جمعیت لرستان تعلق دارد 

کد خبر: 
۵۳۴۷
مدیرکل بیمه سلامت استان:

صندوق صعب‌العلاج به تمام جمعیت لرستان تعلق دارد 

صندوق صعب‌العلاج به تمام جمعیت لرستان تعلق دارد 

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: صندوق خاص و صعب‌العلاج به تمام جمعیت لرستان تعلق دارد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «محسن اسدبیگی» ظهر امروز در سه‌شنبه‌های خبری لرستان با بیان اینکه عوامل مختلفی در تأمین سلامت افراد تأثیرگذار است، اظهار داشت: لرستان مقام نخست را در ثبت و جذب اعتبارات حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به همکاری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و حمایت‌های مسئولان لرستان افزود: ۱۸ هزار نفر بیمار صعب‌العلاج با ثبت‌نام و جذب اعتبارات تاکنون در این استان نشان‌دار شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: این استان در حوزه پرداختی‌های بیماران صعب‌العلاج در کشور در رتبه‌های اول و دوم قرار دارد، درحالی‌که اعتبار اولیه این مجموعه ۱۷ میلیارد ریال بود و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۳۹۰۰ پرونده تاکنون پرداخت شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه صندوق خاص و صعب‌العلاج به تمام جمعیت لرستان تعلق دارد، بیان کرد: این صندوق مختص بیمه سلامت نیست و تمام بیماران صعب‌العلاج این استان را در قالب ۱۰۷ بیماری تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه ۱۰ برابر اعتبار تاکنون به بیماران صعب‌العلاج کمک‌هزینه پرداخت شده‌ است، ابراز کرد: کشور جمهوری اسلامی به افراد آسیب‌پذیر توجه ویژه دارد و چون هزینه‌های بیماری‌های خاص تمام اقشار جامعه را تحت‌فشار قرار می‌دهد، صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز به تمام افراد دارای شرایط کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: ۵۲ کمیته در راستای شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج لرستان تشکیل شده‌ است و تلاش می‌شود تاحدامکان حمایت‌های لازم برای این افراد جذب شود.

اسدبیگی با بیان اینکه از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزارنفری لرستان، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: سه دهک درآمدی جامعه در سال گذشته رایگان بیمه می‌شدند و امسال دو دهک چهار و پنج نیز اضافه و به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند.

وی با تأکید به اینکه سایر دهک‌های درآمدی نیز در سرانه تخفیف برای بیمه رایگان قرار گرفته‌اند و اکنون ۹۹۹ هزار نفر از این تخفیف‌ها بهره‌مند هستند، افزود: خدمات ناباروری نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و دو مرکز ناباروری در لرستان طرف قرارداد این سازمان است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: ۳۷ میلیارد ریال تاکنون برای حمایت از طرح‌های جوانی جمعیت و درمان زوج‌های نابارور در این استان در قالب خدمات سرپایی، بستری و خسارت‌های متفرقه در دو مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و بیمارستان شفا هزینه شده‌ است.

وی با بیان اینکه هشت میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال در راستای پرداخت هزینه بستری در بیمارستان شفا و مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی هزینه شده‌ است، بیان کرد: میزان پرداختی در حوزه خسارت‌های متفرقه نیز هفت میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال است.

اسدبیگی با تأکید به اینکه بیشترین میزان هزینه‌کرد در حوزه درمان سرپایی زوج‌های نابارور لرستان است، گفت: بیش از ۲۱ میلیارد ریال نیز در این حوزه هزینه شده‌ است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه هزار و ۱۳۸ زوج نابارور تاکنون در این استان نشان‌دار شده‌اند، گفت: ۶۶۲ زوج نابارور سال گذشته از خدمات مراکز درمان ناباروری لرستان بهره‌مند شدند و طی این مدت ۳۸۴۰ نسخه صادر شده‌ است.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۴۷۶ زوج تحت پوشش خدمات مراکز درمان ناباروری لرستان قرار گرفته‌اند و ۳۵۰ نسخه نیز در راستا صادر شده‌ است.

اسدبیگی با بیان اینکه از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزارنفری لرستان، ۶۵ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سال گذشته به مراکز درمانی این استان از سوی بیمه سلامت پرداخت شده‌ است.

وی با اشاره به لزوم بهره‌مندی مردم لرستان از خدمات و حمایت‌های بیمه سلامت افزود: ۶۷۷ هزار نفر در صندوق روستایی، ۱۲۰ هزار نفر بیمه کارمندی و مابقی در صندوق سایر اقشار حمایتی قرار دارند و ۹۹۰ هزار نفر بیمه رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه ۵۷ خدمت توان‌بخشی به خدمات حمایتی این سازمان اضافه شده‌ است، عنوان کرد: در این راستا خدمات سطح اول در مراکز روستایی از طریق بیمه سلامت پرداخت می‌شود و ۱۲۰ شعبه داروخانه در مراکز بهداشتی درمانی این استان ایجاد شده‌ است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بیمه سلامت لرستان - محسن اسدبیگی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم