صدور ۱۴ هزار دفترچه درمان رایگان در لرستان 

کد خبر: 
۲۸۶۸
مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد؛

صدور ۱۴ هزار دفترچه درمان رایگان در لرستان 

شاهدخت فتحی بیرانوند در دیدار با فاطمه مقصودی

مدیرکل بیمه سلامت لرستان از صدور ۱۴ هزار دفترچه رایگان درمان در استان خبر داد و گفت: این تعداد دفترچه از ۱۸ آبان تا ابتدای بهمن ماه جاری در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ شاهدخت فتحی بیرانوند در دیدار با فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ جلد دفترچه روستایی و بیش از سه هزار جلد دفترچه همگانی بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع این دفترچه‌های صادر شده ۲ هزار و ۵۵۰ جلد مربوط به شهرستان بروجرد و به تفکیک شامل یک هزار و ۱۰۰ جلد همگانی و یک‌هزار و ۴۵۰ جلد روستایی بود.

بیش از ۶۰ درصد جمعیت بروجرد تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به این که بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرستان بروجرد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند افزود: ۴۳ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم بروجرد و اشترینان تحت صندوق بیمه همگانی، ۷۶ هزار نفر صندوق بیمه روستایی، یک‌هزار و ۶۰۰ نفر صندوق بیمه ایرانیان، ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر صندوق بیمه کارکنان دولت و ۱۳ هزار نفر صندوق بیمه سایر اقشار هستند.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: در شهرستان بروجرد، ۴۴ پزشک عمومی، ۴۹ پزشک متخصص، سه پزشک فوق تخصص، ۱۰ دندانپزشک، ۳۶ داروخانه، ۶ آزمایشگاه، ۶ تصویربرداری پزشکی، ۱۰ فیزیوتراپی، چهار درمانگاه، چهار بیمارستان جراحی محدود و ۲ درمانگاه ترک‌ اعتیاد طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند.

وی با اشاره به اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در بروجرد تصریح کرد: ۱۰۲ مطب فعال این شهرستان در این طرح هستند و به زودی پوشش آن برای شهرستان به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

فتحی بیرانوند ادامه داد: بیمه سلامت۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران را به بیمارستان‌ها پرداخت می‌کند و ۱۰ درصد دیگر از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - بیمه سلامت - کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم