صدور مجوز ماده ۲۳ سد معشوره ظرف ۳۰ روز آینده

کد خبر: 
۶۸۳۶
استاندار لرستان خبر داد؛

صدور مجوز ماده ۲۳ سد معشوره ظرف ۳۰ روز آینده

صدور مجوز ماده ۲۳ سد معشوره ظرف ۳۰ روز آینده

استاندار لرستان از صدور مجوز ماده ۲۳ سد معشوره نهایی ظرف ۳۰ روز آینده خبر داد و گفت: این ابرپروژه وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش زرک، «ابوطالب شفقت» ششم خردادماه در حاشیهٔ بازدید از ابرپروژهٔ سد معشوره عنوان کرد: صدور مجوز ماده ۲۳ یکی از مهم‌ترین مشکلات این پروژهٔ مهم است که فی‌مابین وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور در حال نهایی‌شدن است.

وی با قدردانی از پیگیری‌های وزیر نیرو برای فعال‌تر شدن روند ساخت این ابرپروژه، اظهار کرد: مطالعات این سد بسیار قدیمی است؛ اما شروع این پروژه از سال ۱۳۹۴ بوده و در زمان دولت قبل حدود ۲ درصد پیشرفت داشته است.

استاندار ادامه داد: از زمان آغاز دولت سیزدهم تا کنون نیز حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

شفقت با اشاره به این که این ابرپروژه جزو مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور شهید و تأکیدات ایشان است، تصریح کرد: ما نسبت به ادامه تأکیدات رئیس‌جمهور شهید متعهد هستیم و برای ادامهٔ روند ساخت این پروژهٔ مهم پیگیر خواهیم بود.

وی در مورد وظایف دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای آماده‌سازی فضای ساخت این پروژه تأکید کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی مکلف است دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله منابع طبیعی، محیط‌زیست، بنیاد مسکن و دهیاری‌ها را برای فراهم سازی مقدمات فعال‌تر شدن پروژه از جمله بررسی شرایط محیطی و جابه‌جایی روستاهایی که زیر آب می‌روند را هماهنگ کند.

استاندار خطاب به مردم منطقه ابراز کرد: انتظار داریم اهالی منطقه و روستاهایی که باید جابه‌جا شوند همکاری لازم را داشته و در پیشبرد اجرای پروژه مشارکت کنند.

شفقت تصریح کرد: ما از پیشنهادات اهالی منطقه برای پیشبرد بهتر امور استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اعتبار سه همتی لازم برای اجرای این پروژه ی مهم، گفت: سد معشور یکی از سدهای مهم منطقه و کشور است و با توجه به حوزه ی وسیع آبریزی و حجم بالای ذخیره سازی نقش مهمی را در توسعهٔ کشاورزی مناطق پایین دست از جمله کوهدشت، چگنی و حتی رومشگان و پلدختر دارد.

استاندار عنوان کرد: این ابرپروژه برای پشت سد نشینان نیز حائز اهمیت بوده و در توسعهٔ گردشگری و اقتصاد شیلاتی مثمرثمر خواهد بود ضمن این که رطوبت وسیعی را برای منطقه ایجاد خواهد کرد.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
سد معشوره - استاندار لرستان - ابوطالب شفقت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم