شکننده بودن وضعیت کرونا در لرستان 

کد خبر: 
۴۰۴۶
معاون استاندار اعلام کرد؛

شکننده بودن وضعیت کرونا در لرستان 

شکننده بودن وضعیت کرونا در لرستان 

معاون استاندار لرستان با اعلام اینکه وضعیت کرونا در این استان شکننده است، گفت: پنج شهرستان خرم‌آباد، دورود، الیگودرز، سلسله و بروجرد در وضعیت نارنجی شیوع بیماری کرونا قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمود ثمینی امروز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت استان‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در لرستان با توجه به انجام واکسیناسیون رده‌های سنی بالای ۷۰ سال، این موضوع در کنترل مرگ بر اثر کرونا به خوبی تأثیر گذار بوده است.

وی اظهار داشت: وضعیت بیماری در استان تحت کنترل بوده اما باید در نظر داشت شرایط کاملاً شکننده است و شرایط در برخی از شهرستان‌ها مانند سلسله که از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده، گواه این مطلب است.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: طبق آخرین رنگ بندی، شهرستان‌های خرم‌آباد، دورود، الیگودرز، سلسله و بروجرد در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند که نشان دهنده لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی است.

ثمینی با اشاره به تزریق واکسن ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: در شرایطی که تعداد محدودی از کشورهای دنیا در زمینه تولید واکسن فعالیت دارند، کشور ما با اتکا به توان دانشمندان بومی موفق به تولید واکسن با امنیت بالا شده که جای امیدواری دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، در انتخابات ۲۸ خرداد ماه با وجود ازدحام در شعب اخذ رأی سطح استان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بالای ۹۷ درصد گزارش شده که حاصل زحمات مردم و دست اندرکاران انتخابات است.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: کنکور سراسری در هفته آینده برگزار می‌شود که ضرورت دارد مسئولین امر تمامی زیرساخت‌ها را در کنار ضد عفونی و گند زدایی محل برگزاری آزمون، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و نکات بهداشتی تمهید کنند.

ثمینی تصریح کرد: بررسی شرایط ادامه فعالیت هتل داران و کارگزاران گردشگری استان از موضوعات مهم مطرح شده در جلسه امروز بود که مقرر شد با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت‌های خود را در چارچوب مشخص ادامه دهند.

وی بیان داشت: در بحث برگزاری مسابقات ورزشی نیز مقرر شد تمامی مسابقات یک هفته قبل از اجرا اطلاع رسانی شده و مجوزهای لازم دریافت و با نظارت کامل برگزار شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - محمود ثمینی - کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم