شهریورماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان درآمد املاک اجاری

کد خبر: 
۲۰۰۴
مدیرکل امور مالیاتی لرستان خبر داد:

شهریورماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان درآمد املاک اجاری

هادی ملکشاهی مدیرکل امور مالیاتی لرستان

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: شهریورماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ هادی ملکشاهی اظهار داشت: مطابق قانون، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری می‌بایست تا ۳۱ تیر ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حمایت مالیاتی از کسب و کار، مهلت تسلیم اظهارنامه برای صاحبان املاک و اشخاص حقوقی، پایان شهریور ماه تعیین شده است و این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود.

وی در خصوص نحوه تسلیم اظهارنامه، اظهار داشت: تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات، ۱۰۰ درصد مکانیزه و الکترونیکی است و نیازی به مراجعه حضوری افراد و یا ارائه پرینت اظهارنامه به ادارات امور مالیاتی نیست.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان از مؤدیان مالیاتی خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تا حد امکان از تلفن ارتباط مردمی ۱۵۲۶ و یا سامانه‌های الکترونیکی پیش‌بینی شده برای انجام امور مالیاتی استفاده کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

ملکشاهی گفت: اگر مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قوانین و مقررات تنظیم و در مهلت قانونی ارائه کنند در صورت انطباق اطلاعات اظهارنامه با پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: مودیان مالیاتی با مراجعه به پایگاه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir از طریق رایانه‌های شخصی خود، کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم چنانچه مودی در موعد مقرر اقدام به ارائه اظهارنامه نکند، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی معادل ۳۰ درصد مالیات متعلق خواهد شد.

ملکشاهی گفت: مودیان برای بهره مندی از خدمات الکترونیکی می‌توانند در سامانه فوق الذکر نسبت به فعال کردن گزینه ابلاغ الکترونیکی اقدام کنند.

شيرزاد بسطامي/

 

 

برچسب‌ها: 
هادي ملكشاهي - اداره كل امور مالياتي لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم