شهرک «سیلیکون متال» بروجرد لنگِ اعتبار

کد خبر: 
۲۷۶۵
سرپرست سازمان صمت لرستان :

شهرک «سیلیکون متال» بروجرد لنگِ اعتبار

شهرک «سیلیکون متال» بروجرد لنگِ اعتبار

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مشکل راه‌اندازی پروژه عظیم شهرک سیلیکون متال بروجرد، نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ بختیار رازانی امروز جمعه در جمع رسانه‌ها اظهار داشت: شرکت سیلیکون متال بروجرد با ظرفیت ۳۴ هزار تن در سال و با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلار برای فاز اول پیش‌بینی شده است که با ظرفیت اشتغال هزار نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: علاوه بر سیلیکون متال، محصولات پلی سیلیکون و پلیمر سیلیکونی که پیش نیاز تولید سلول‌های خورشیدی است در این شهرک تولید خواهد شد.

واردات ۱۶هزار تن سیلیکون مورد نیاز کشور

سرپرست سازمان صمت لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز کشور به سیلیکون متال ۱۶ هزار تن است که از خارج کشور وارد می‌شود.

رازانی اضافه کرد: با توجه به بازدید‌های صورت گرفته مشخص شد شهرک سیلیکون متال بروجرد با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

وی اضافه کرد: بخشی از ماشین‌آلات مورد نیاز شهرک سیلیکون بروجرد در همین شرکت طراحی و ساخته شده و ۱۰۵ تریلی ماشین‌آلات طی دو ماه گذشته برای راه‌اندازی فاز اول کارخانه از کشور چین وارد بروجرد شده است که با نصب این تجهیزان و راه اندازی کارخانه شاهد اشتغال صد‌ها جوان در منطقه بروجرد و اشترینان خواهیم بود.

شهرک سیلیکون بروجرد در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است

سرپرست سازمان صمت لرستان ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر شاهد اجرا و بهره‌برداری از فاز اول شهرک سیلیکون بروجرد باشیم؛ چرا که این واحد در سطح ملی و خاورمیانه بی‌نظیر بوده و می‌تواند یک نیروگاه خورشیدی ۴۰۰ مگاواتی تولید کند که برای کشور یک موفقیت والا و ارزشمند است.

رازانی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل راه‌اندازی این پروژه عظیم، نیاز به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم با تدابیر ویژه تأمین و کار فاز اول به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: این واحد در صورت اجرای کامل پنج فاز نیاز به ۸۰ هکتار زمین دارد که با توجه به افق و دید بلندمدت پروژه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - سیلیکون متال

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم