شهدای لرستان میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار هستند

کد خبر: 
۵۳۵۶
مدیرکل بنیاد شهید استان:

شهدای لرستان میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار هستند

شهدای لرستان میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار هستند

خرم‌آباد - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: امروز از کشورهای حوزه مقاومت و از سراسر کشور در جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار مهمان ما هستند و ۶۵۵۵ شهید میزبان این مهمانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت‌الاسلام «هبت اله هاشمی» امروز پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار با عنوان «نوای مهر»، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه ۶۵۵۵ شهید استان لرستان، اظهار داشت: همان روزی که خداوند بنای خلقت را گذاشت و تجلی علوم الهی را مقدر کرد، یکی از آن علوم علم هنر بود.

وی افزود: خداوند متعال یکی از جلوه‌های موسیقی خودش را در دل پرندگان نشان داد و به بشریت اعلام کرد برای تربیت شنیداری می‌توانید از این نغمه‌ها استفاده کنید، این را در اختیار بشر گذاشت و بشر با تعالی الهی این را تربیت کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، بیان کرد: امروز در جمهوری اسلامی در سایه توجهات شهدا این تجلی خودش را در قالب ایثار و مقاومت نشان داد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه امروز شهر خرم‌آباد پایتخت فرهنگی جمهوری اسلامی شده است، یادآور شد: امروز از کشورهای حوزه مقاومت و از سراسر کشور در این جشنواره مهمان ما هستند و ۶۵۵۵ شهید میزبان این مهمانی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار ارسال شد، عنوان کرد: از بین آثار داخلی و خارجی ۲۳ اثر داخلی، ۱۲ اثر ویژه و چهار اثر بین‌المللی انتخاب شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، ادامه داد: استان لرستان یک حرف دارد و آن حرف انقلاب و ارزش‌ها، حرف قرآن و جمهوری اسلامی ایران است و افتخار می‌کنیم این استان در سایه مقاومت و ایثار، برادری و همدلی همیشه در خط مقدم بوده و هست.

حجت‌الاسلام هاشمی، گفت: استان ما هرچند از نظر اقتصادی استانی محروم است؛ اما از لحاظ فرهنگ و تمدن و ارزش‌های اسلامی غنی هستیم.

وی عنوان کرد: پیام امروز پیام جمهوری اسلامی و مقاومت است و در این مسیر زیر سایه امامین انقلاب به جلو حرکت خواهیم کرد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بنیاد شهید لرستان - هبت اله هاشمی - موسیقی - خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم