شناسنامه‌دار شدن باغات لرستان

کد خبر: 
۵۲۸۰
رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

شناسنامه‌دار شدن باغات لرستان

شناسنامه‌دار شدن باغات لرستان

خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از شناسنامه‌دار کردن باغات این استان خبر داد.

‌به گزارش پایگاه خبری زرک، سید عماد شاهرخی در جلسه شناسنامه‌دار کردن باغات لرستان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مواردی که در تولید محصولات بعد از امنیت غذایی مطرح می‌شود سلامت غذایی است که موردتوجه بسیار زیاد تمام کشورها است مخصوصاً کشورهایی که به‌عنوان واردکننده محصول هستند و اهمیت آن از لحاظ درآمدزایی برای کشورهای تولیدکننده بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: یکی از زیر بخش‌های کشاورزی که دارای تراز مثبت در صادرات است و ایجاد درآمد ارزی برای کشور دارد زیربخش باغبانی است که محصولات باغبانی شامل میوه‌جات، سبزی و سیفی جات گلخانه‌ای، قارچ و… را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از این به بعد هر محصول تولیدی چه قرار باشد در داخل مصرف شود و چه صادر شود می‌بایست یک QR code یا یک شناسنامه ۱۸ رقمی دریافت کند که همه مشخصات تولیدکننده شامل مکان تولید (utm)، میزان سموم مصرفی و نوع آن، باقیمانده نیترات، باقیمانده یا وجود فلزات سنگین و یا آفات و بیماری‌ها در این شناسنامه خواهد آمد.

شاهرخی، مزایای شناسنامه‌دار کردن باغات را پرداخت اعتبارات و تسهیلات بانکی، پذیرش در قوه قضائیه به‌عنوان وکالت، تأمین حامل‌های انرژی، اعمال انواع قوانین معافیت از مالیات‌ها، استفاده از تسهیلات بانکی یارانه‌دار دستگاه‌های آبیاری، استفاده از کود و سموم یارانه‌ای، استفاده از مکانیزاسیون و.... عنوان کرد.

وی گفت: کار صدور این شناسنامه‌ها یا (QRcode) توسط اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی - باغات

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم