شناسایی ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در لرستان 

کد خبر: 
۳۹۱۷
رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

شناسایی ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در لرستان 

شناسایی ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در لرستان 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از شناسایی ۲ هزار گونه گیاهی در این استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۰۰ مورد مصرف دارویی دارد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ اسفندیار حسنی‌مقدم روز چهارشنبه در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش لرستان افزود: این استان به عنوان قلب زاگرس رویشگاه گیاهان دارویی است و ۲ هزار گونه گیاهی شناسایی شده دارد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در کشت گیاهان دارویی ارزانتر و با و سوددهی بالاتر است به نحوی که بر اساس برآوردها در حوزه گیاهان دارویی با ۳۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید، امنیت و سلامت غذایی است اما در کنار آن نیز شغل ایجاد می کند که در این راستا تفاهم‌نامه کنونی با محوریت آموزش کشت گیاهان دارویی، زعفران، پرورش و تولید زنبور عسل، کرم ابریشم، پرندگان زینتی و توسعه رشته‌های کشاورزی منعقد شده است.

حسنی مقدم اهداف این تفاهم‌نامه را استفاده بهینه از ظرفیت‌های اراضی کشاورزی، هنرستان‌های کشاورزی آموزش و پرورش، آموزش و توانمندسازی هنرجویان رشته های مرتبط و ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی برشمرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - اسفندیار حسنی مقدم - گیاهان دارویی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم