شناسایی ۳۱۷ روستای فاقد پوشش مخابراتی در لرستان

کد خبر: 
۵۲۳۳
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مطرح کرد؛

شناسایی ۳۱۷ روستای فاقد پوشش مخابراتی در لرستان

شناسایی ۳۱۷ روستای فاقد پوشش مخابراتی در لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: با پایش وضعیت ارتباطی روستاهای استان ۳۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد پوشش مخابراتی شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «مجتبی صارمی» روز دوشنبه در نشست با رسانه‌ها افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته سایت‌های مخابراتی در ۹۲ مورد از این روستاها ایجاد و یا ارتقای فناوری داده شد و انجام اقدامات لازم برای ۲۲۵ روستای باقی‌مانده جزو برنامه‌های امسال است که در این راستا اپراتورها ملزم به ایجاد ارتباط اینترنتی و تلفن همراه این مناطق تا پایان سال شده‌اند.

وی هزینه ایجاد هر سایت تلفن همراه را چهار تا پنج میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: باتوجه‌به وجود مناطق بسیار کوهستانی در استان، باید اعتباراتی برای راه‌سازی و ایجاد شبکه برق نیز تأمین شود که این امر هزینه‌های احداث سایت‌ها را تا حدود ۲ برابر افزایش می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان همچنین در خصوص آنتن‌دهی آزادراه تازه‌تأسیس خرم‌آباد ـ اراک گفت: این محور قبل از ایجاد استانداردهای مخابراتی و با وجود داشتن نقاط کور، به بهره‌برداری رسیده است.

صارمی افزود: بااین‌وجود اوایل سال گذشته پیگیری‌های لازم صورت گرفت، ۱۲ کیلومتر فاقد پوشش مخابراتی در این محور شناسایی و مشکل آنتن‌دهی منطقه سرنمک برطرف شد؛ اما برای ایجاد ارتباط مخابراتی در حدود ۶ کیلومتر از بعد از تونل " پونه"، اقداماتی انجام شد که به دلیل سرقت کابل، ناتمام ماند.

وی ادامه داد: مجوز هشت میلیارد تومان برای ایجاد شبکه مخابراتی در طول ۶ کیلومتر اخذ و ۲.۵ کیلومتر راه دسترسی و شبکه برق توسط اپراتور ایرانسل احداث شد که به دلیل سرقت کابل‌های برق توسط معارضان، افتتاح این سایت به تعویق افتاد.

وی تصریح کرد: باوجود سرقت کابل‌ها اما نوروز امسال ارتباط موقت با استقرار ۲ دستگاه دیزل‌ژنراتور برقرار، پس از آن شبکه برق با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری ارتباط ترمیم و ارتباط مخابراتی پایدار در این مسیر ایجاد شد و مشکل عدم آنتن‌دهی درون تونل نیز در آینده نزدیک برطرف می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵، یک هزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد افزود: احداث یکهزارو ۵۰ کیلومتر فیبر نوری برای مناطقی که مشکل دید رادیویی دارند در دستور کار قرار گرفت.

صارمی اظهار داشت: فاز اول به طول ۲۵۵ کیلومتر در مراحل نهایی است و مابقی طرح در فاز دوم پیشرفت ۵۰ درصدی دارد و باید تا سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد که پوشش مناطق کوهستانی، ارتباط پایدار، بهره‌مندی از مسیر جایگزین و محافظت شده در مواقع بحرانی از مزایای این طرح است.

وی همچنین در خصوص فیبر نوری شهری گفت: این امکان باید برای ۲۸۰ هزار خانوار در استان فراهم شود که تاکنون در دورود انجام شده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
مخابرات لرستان - مجتبی صارمی - اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم