سیگار و قلیان؛ دروازه ورود به مواد مخدر

کد خبر: 
۳۲۹۳
فرماندار سلسله:

سیگار و قلیان؛ دروازه ورود به مواد مخدر

سیگار و قلیان؛ دروازه ورود به مواد مخدر

فرماندار سلسله گفت: دروازه ورود به مواد مخدر، سیگار و قلیان است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ مرتضی مهدوی‌کیا روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سلسله افزود: نباید نسبت به موضوع مبارزه با مواد مخدر بی‌تفاوت بود.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد(سمن) به عنوان یک ظرفیت مردمی برآمده از دل جامعه، می‌توانند با برنامه‌های موثر نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد بین جوانان داشته باشند.

 وی افزود: مبارزه با مواد مخدر یا به روش مستقیم توسط دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد یا باید برای فرهنگ‌سازی درست بر اساس برنامه ریزی منسجم اقدام کرد.

 مهدوی کیا عنوان کرد: اوقات فراغت که موضوع مهمی در جلوگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است تنها در فصل تابستان مورد توجه قرار می‌گیرد و اکنون نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، باید فعالیت مؤثرتری در این زمینه صورت گیرد.

فرماندار سلسله ادامه داد: دروازه ورود به مواد مخدر، سیگار و قلیان است و برخی افراد در تفرجگاه‌ها مقابل کودکان و نوجوانان در حال استعمال قلیان هستند که همین موضوع باعث پایین آمدن سن مصرف‌کنندگان دخانیات شده است.

نبود جرایم سازمان یافته در سلسله

فرمانده انتظامی سلسله نیز در این جلسه با اشاره به نبود جرایم سازمان یافته در شهرستان، اظهار داشت: بیشتر جرائم این منطقه خرد هستند که به طور معمول از جانب معتادان به مواد مخدر رخ می‌دهند.

سرهنگ عسگر عیسایی با اشاره به نبود کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در شهرستان، عنوان کرد: در حال حاضر تنها یک کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ در سلسله وجود دارد و اغلب خانواده‌ها با توجه به شرایط مالی که دارند، راغب هستند معتادان خود را برای ترک، تحویل کمپ‌های ماده ۱۶ دهند.

وی گفت: لازم است با بکارگیری ظرفیت خیرین و همکاری ادارات بهزیستی و شهرداری، کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ نیز در شهرستان ایجاد شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - فرمانداری سلسله - معتادان متجاهر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم