سینما "کیو" امروز میزبان اولین تماشاچیان خود بود

کد خبر: 
۶۰۹۴
مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی بیان کرد؛

سینما "کیو" امروز میزبان اولین تماشاچیان خود بود

سینما "کیو" امروز میزبان اولین تماشاچیان خود بود

سینما "کیو" خرم‌آباد روز شنبه همزمان با سومین روز از دهه فجر با ۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آیین افتتاح این مجموعه اظهار کرد: وجود سینما و پردیس‌های سینمایی در استان به‌منظور تقویت روابط فکری و اجتماعی مردم امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: سینما ابزاری برای انتقال فرهنگ در جامعه است و این عرصه می‌تواند در شناسایی کنش‌های اجتماعی و فرهنگی موثر باشد.

روانشاد با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد سینما کیو در منطقه یک خرم‌آباد گفت: مدیریت این سینما بر عهده موسسه اهورا طنین زاگرس است و باتوجه‌ به تغییر کاربری تنها سینمای سابق این منطقه (سینما ایران)، وجود سینما کیو به‌ عنوان یک پایگاه فرهنگی، تاثیرات متعددی خواهد داشت.

وی گفت: امید می‌رود با تداوم این اقدامات، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت های دولت، شبکه زیرساختی مورد نیاز برای فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر استان کامل شود تا هنرمندان دغدغه زیرساختی نداشته باشند.

وی ادامه داد: سینما کیو با ظرفیت ۳۸۰ نفر با بهترین روش‌ها، طراحی و سیستم صوت و تصویر تجهیز و تکمیل شده است که امروز در راستای عدالت فرهنگی دولت سیزدهم و عزم جدی دولت با عنوان جهاد ملی سینما سازی به منظور بهره‌مندی همشهریان خرم‌آبادی افتتاح شد.

روانشاد افزود: همچنین ۱۶ فیلم جشنواره فجر نیز از ۱۶ بهمن ماه در سینماهای کیو و استقلال خرم‌آباد و فلسطین بروجرد اکران می‌شود. 

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
سینما کیو - ارشاد لرستان - اعظم روانشاد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم