سکونت ۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده

کد خبر: 
۳۲۸۰
معاون وزیر راه و شهرسازی:

سکونت ۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده

سکونت ۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده و حاشیه‌نشین ساکن هستند، گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱ واگذار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ نعمت‌اله ترکی عصر امروز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: در حوزه مسکن ظرفیتی که وزارت راه و شهرسازی در کشور برای احداث واحدهای مسکونی برای واجدین شرایط در نظر گرفته از روی دو محور بوده است که یک محور تکمیل واحدهای مسکن مهر و دیگری احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی بوده است.

واگذاری ۵۰۰ هزار مسکن ملی تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱

وی افزود: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ و نیمه اول امسال، یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر که در تعهد دولت و وزارت قرار گرفته بود، در اکثر استان‌ها احداث، به اتمام رسیده و واگذاری این واحدها نیز انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز در لرستان نیز پیگیر این موضوع شدیم و دغدغه‌ای از بابت واحدهای مسکن مهر در این استان وجود ندارد.

ترکی با اشاره به اینکه پایان امسال، پرونده مسکن مهر را تمام شده تلقی‌می‌کنیم، افزود: در کنار این هدف گذاری، ساخت ۴۷۰ تا ۵۰۰ هزار مسکن جدید در قالب مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار گرفت و سهمیه هر استانی مشخص شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این واحدها آغاز شده است، تمام واجدین شرایط متقاضی مسکن پالایش شدند و تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱ تمام واحدهای مسکن ملی احداث و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

 از وظایف راه و شهرسازی کاهش حاشیه نشینی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: یکی دیگر از وظایف راه و شهرسازی در حوزه مسکن بازآفرینی شهری و کاهش حاشیه نشینی است.

ترکی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری در کشور است، گفت: مأموریتی که وزیر راه در حکم مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان به آن تاکید داشته کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده و حاشیه نشین ساکن هستند که این وضعیت خوبی نیست، افزود: برای جلوگیری از این موضوع مقرر شد که در اولویت اول طرح «کاداستر» انجام شود که تاکنون بین ۶۰ تا ۶۵ درصد این طرح در کشور انجام شده است و در لرستان با توجه به مأموریتی که به مدیرکل جدید ابلاغ شده است، اولویت اول اجرای طرح «کاداستر» و حدنگاری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: تمام منابع مالی این طرح در سطح استان لرستان را پیگیری خواهیم کرد تا تأمین مالی صورت گیرد.

ترکی بیان داشت: اگر این حدنگاری در لرستان انجام شود اموال دولت سند دار می‌شوند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به بخش حمل و نقل جاده‌ای در لرستان اظهار داشت: احداث بخش آزادراهی و بزرگراهی، جاده‌های استانی و منطقه‌ای و … منشأ توسعه استان هستند.

پیگیری مصوبات لرستان در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به ظرفیتی که در این استان وجود دارد بنا شد جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان تشکیل شود تا مصوباتی که به لرستان اختصاص یافته پیگیری شوند.

ترکی بیان داشت: برای ایجاد یک اداره و تشکیلات و ساختار سازمانی که بتواند خدمات رسان خوبی برای مردم باشد اولین گام ساماندهی نیروی انسانی است.

وی گفت: در نشستی که با سازمان استخدامی کشور داشتیم و پیشنهاداتی را ارائه دادیم که بر اساس آن برای ایجاد اداره راه و شهرسازی در شهرستان‌ها حتماً به یک سری شاخص‌ها نیاز است و در هر شهرستانی که بخواهیم اداره یا نمایندگی ایجاد کنیم باید در قالب این معیار و شاخص‌ها باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: هفته آینده این پیشنهاد نهایی خواهد شد و بر اساس آن معیار و شاخص‌هایی که تعیین شده ابلاغ استانی انجام خواهد شد و هر شهرستانی که نمره مورد نیاز را کسب کند اداره یا نمایندگی مورد نظر راه‌اندازی خواهیم کرد.

بنا بر این گزارش در این جلسه از زحمات «رضا خالقی»، مدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان با اهدای لوح تقدیر و «وحید کرم‌الهی» با حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - بافت فرسوده - وزارت راه و شهرسازی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم