سه هزار میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به لرستان داشته‌ایم

کد خبر: 
۵۵۶۸
مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان:

سه هزار میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به لرستان داشته‌ایم

هزینه منابع ملی و استانی لرستان؛ سالانه ۱۳ هزار میلیارد است

مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان اعلام کرد: سه هزار میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به این استان داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «علی محمدی» ظهر امروز در مراسم روز حسابدار در سالن همایش جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: اهمیت نظام حسابداری در کل دنیا و کارکردهای این نظام در حوزه‌های اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به نقش مهم نظام گزارشگری مالی در بخش خصوصی، عمومی و دولت‌ها افزود: شأن حضور حسابدار در هر نظام اجرایی فراهم‌کردن حسابرسی درست و شفافیت مالی و خروجی حسابداری دقیق برای اخذ تصمیمات مهم است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان با تأکید به شفافیت مالی، مبارزه و مقابله با فساد به‌عنوان محورهای اصلی فعالیت حسابداران عنوان کرد: هرچه صورت‌های مالی دستگاه‌های اجرایی دقیق‌تر تنظیم شود جلوی فساد گرفته می‌شود و دولت‌ها را پاسخگوتر می‌کند.

وی بیان کرد: طی دهه‌های اخیر موضوع حکمرانی خوب دولت‌ها مطرح و شاخص‌هایی در مورد حکمرانی خوب ارائه شده‌است که شفافیت مالی و پاسخگویی از مهم‌ترین این شاخص‌ها است.

محمدی با بیان اینکه کل بودجه سال ۱۴۰۲ کشور حدود ۲ هزار هزار میلیارد تومان است، گفت: این رقم حدود ۴۰ میلیارد دلار با نرخ دلار روز است که در مقایسه با درآمد مؤسسه مطرح دیلویت که ۵۰ میلیارد دلار است ۱۰ میلیارد دلار کمتر است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان با تأکید به اینکه نقش حسابداری در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست، ابراز کرد: هرچه گزارش‌های مالی دقیق‌تر باشد تصمیمات بهتری اخذ خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع ملی و استانی سالانه در سطح لرستان هزینه می‌شود، اظهار داشت: گزارش و نظم‌دادن به این اعتبارات بر عهده ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی این استان است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
همایش روز حسابدار - اداره کل امور اقتصادی و دارایی لرستان - علی محمدی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم