سه برابر شدن مبتلایان کرونا در لرستان نسبت به ماه قبل

کد خبر: 
۴۲۴۹
طی یک ماه اخیر؛

سه برابر شدن مبتلایان کرونا در لرستان نسبت به ماه قبل

محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا طی مرداد ماه در استان سه برابر تیرماه شده است گفت: در مجموع ۹۰ تخت جدید برای بیماران کرونا پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمدرضا نیکبخت امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی هزار و ۲۶۷ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در لرستان اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۱۳۵ تخت عادی و ۱۳۲ تخت ویژه هستند.

وی عنوان کرد: تخت‌های عادی خالی در استان ۱۲۷ مورد و تخت‌های ویژه خالی فقط چهار تخت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تا آخر وقت امروز جمعه ۲۸ تخت جدید عادی در بیمارستان شهدای عشایر راه اندازی می‌شود گفت: در بیمارستان شهید رحیمی ۳۰ تخت جدید راه اندازی می‌شود و اگر به مشکل برخوردیم می‌توانیم در بیمارستان مهر ۳۵ تخت را راه اندازی کنیم.

نیکبخت بیان داشت: در مجموع بالغ بر ۹۰ تخت جدید برای بیماران کرونایی در نظر گرفته می‌شود.

در بعضی از شهرهای استان مشکل کمبود تخت بیمارستانی نداریم

وی با اشاره به اینکه در بعضی از شهرهای استان مشکل کمبود تخت بیمارستانی نداریم افزود: در برخی شهرها مانند بروجرد مشکلاتی داریم که از دیروز بیمارستان دیگری را برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه ۲۱ هزار و ۵۷۳ آمپول «رمدیسیور» در استان موجود است گفت: این تعداد معادل هشت تا ۹ روز مصرف است، در پیک مصرف که الان هست روزانه دو هزار و ۸۲۷ آمپول «رمدیسیور» مصرف می‌شود.

نیکبخت بیان داشت: آمپول «فارتیائویر» به اندازه سه روز مصرف در استان داریم که فردا دوباره به استان وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه آمپول «اکتمرا» را نیز به اندازه پنج روز مصرف داریم که دوباره به استان وارد می‌شود افزود: همچنین به اندازه ۱۷ روز در استان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه ۲۹ دستگاه اکسیژن ساز در استان داریم گفت: به غیر از یک شهر که مشکلی با دستگاه آن داریم، در هیچ شهری مشکل دستگاه و فشار اکسیژن نداریم، ضمن اینکه روز گذشته ۳۰۰ کپسول دیگر اکسیژن برای استان خریدیم.

ابتلا به کرونا در مرداد ۳ برابر تیر شده است

نیکبخت با اشاره به انجام هزار و ۷۰۱ نمونه گیری در هر روز طی مرداد ماه تصریح کرد: این تعداد دو برابر تیرماه است، همچنین تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی مرداد ماه ۷۷۱ مورد بوده که این عدد نیز سه برابر تیرماه است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر روزانه بین ۲۶۵ تا ۲۹۲ بستری کرونا داریم و این در حالیست که این عدد در ابتدای مرداد ماه بین ۱۳۴ تا ۱۹۵ مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به در ایران روزانه بین ۵۳۰ تا ۵۸۰ نفر به علت کرونا فوت می‌کنند ادامه داد: ۲.۵ درصد این عدد حدود ۱۵ نفر است، اما این عدد در لرستان شش نفر است، علت این امر نیز پای کار بودن کادر پزشکی و درمانی استان است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - محمدرضا نیکبخت - کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم