سهم اندک لرستان از منابع آبی کشور

کد خبر: 
۳۲۵۱
استاندار لرستان مطرح کرد:

سهم اندک لرستان از منابع آبی کشور

سهم پایین لرستان از منابع آبی کشور

استاندار لرستان با اشاره به سهم پایین این استان از منابع آبی، گفت: کل ظرفیت سدهای احداث شده در استان تنها ۲۰۷ میلیون متر مکعب است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید موسی خادمی شامگاه شنبه در حاشیه کار گروه ملی سازگاری با کم آبی لرستان به ریاست وزیر نیرو، اظهار داشت: علی رغم بارندگی‌های زیادی که لرستان دارد، سهم آبی که به استان لرستان داده شده است متناسب با نیازها و استعدادها و برنامه‌های توسعه استان نیست و ما نتوانسته‌ایم به دلیل محدودیت‌های ناشی از تخصیص آب، کشاورزی مناسبی داشته باشیم و بیشتر زمین‌های حاصلخیز لرستان به صورت دیم کشت می‌شود.

وی گفت: میانگین سطح کشاورزی آبی کشور ۴۶ درصد است که این مقدار در لرستان حدود ۲۳ درصد است و کل ظرفیت سدهای ایجاد شده ۲۰۷ میلیون متر مکعب است که این مقدار با سدهای در دست اقدام به کمتر از ۵۰۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

استاندار لرستان افزود: در این جلسه موضوع استفاده درست و بهینه از منابع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خادمی تصریح کرد: لازم است با مدیریت درست و جلوگیری از سو مصرف همین مقدار آبی را که در اختیار داریم از هدر رفت آن جلوگیری کنیم.

وی به وجود ۹۰۰۰ حلقه چاه در استان اشاره کرد و گفت: برداشت غیر مجاز از آب، کشت محصولات آبدوست در مناطق کم آب و یا استفاده از روش آبیاری غرقابی نمونه‌ای از استفاده نادرست از منابع آبی است.

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب گفت: از پیشنهادات جلسه امروز افزایش حدود ۱۴۴ میلیون متر مکعب حاصل از صرف جویی در منابع آب زیر زمینی به میزان سقف سهم تخصیص آب‌های سطحی استان و تأمین اعتبار لازم به منظور احداث و تکمیل سدها و شبکه‌های استان جهت افزایش میزان اراضی آبی استان بود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - سدسازی - استاندار لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم