سفر وزیر صمت به لرستان

کد خبر: 
۴۸۰۵
امروز جمعه انجام شد؛

سفر وزیر صمت به لرستان

سفر فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت به لرستان

الشتر- وزیر صمت به منظور احداث یک کارخانه در شهرستان سلسله، عصر جمعه به لرستان سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، عصر جمعه ۱۳ آبان «سیدرضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور آغاز عملیات احداث یک کارخانه صنعتی در شهرستان سلسله به استان لرستان سفر کرد.

طرح احداث کارخانه استیل کورد شهرستان سلسله با سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و فولاد مبارکه، در زمینی به مساحت ۵ هکتار، زمینه تولید ۱۵۰۰۰ تن استیل کورد (سیم فولادی مورد استفاده در تایر رادیال) را فراهم خواهد کرد.

با راه اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد. با احداث این مجموعه صنعتی بخش زیادی از نیاز کشور به استیل کورد تامین خواهد شد.

در این شهرستان مشکل تامین آب، برق و گاز وجود نداشته و با تامین زمین در شهرک صنعتی نیز احداث این کارخانه مشکل زیست محیطی هم نخواهد داشت بلکه زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم می‌کند.

با توجه به اهمیت تایر به عنوان کالای استراتژیک و کمبود عرضه داخلی ایجاد ظرفیت برای تولید تایر ضرورت جدی بوده که استیل کورد به عنوان ماده اولیه در این محصول به کار می‌رود.

در حال حاضر نیاز کشور به استیل کورد حدود ۱۰ هزار تن در سال بوده که دو واحد تولیدی در استان‌های ایلام و زنجان موجود است و در مجموع حدود ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین می کنند و بخش زیادی از این نیاز از خارج کشور وارد می‌شود؛ لذا با توجه به طرح‌های در دست احداث کشور که دو واحد آن یعنی لاستیک سازی خرم‌آباد و الیگودرز در لرستان است ضمن ایجاد زنجیره تولید در استان نیاز آتی کشور که حدود ۱۵ هزار تن در سال است نیز تامین خواهد شد.

خبر: نیما شایان /

 

برچسب‌ها: 
شهرک صنعتی الشتر - صنعت معدن و تجارت - سید رضا فاطمی امین

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم