سفر مجازی به آبشار واشیان (چشمه گوش) پلدختر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری زرک، آبشارهای لرستان به جهت سهولت دسترسی و مسیر مناسب، یکی از جاذبه‌های پر طرفدار این استان به شمار می‌آیند. یکی از این آبشارها که مورداستقبال گردشگران و بومیان منطقه است، آبشار «واشیان» یا «چشمه گوش» نام دارد.  آبشار چشمه گوش لرستان که یکی از حیرت انگیزترین آبشارهای ایران در قلب زاگرس به شمار می‌آید، در همجواری روستایی به همین نام و در بخش واشیان در ۱۵ کیلومتری شرق شهرستان پل‌دختر قرار دارد. این آبشار فصلی که زیبایی منحصر به فردی را به منطقه بخشیده است، از چندین قسمت پلکانی تشکیل یافته است، و ارتفاع بلندترین این آبشارها حدود سی متر می‌باشد. همچنین جریان یافتن این آبشارها از جهت کوه به سمت پایین حوضچه‌های طبیعی زیبا با مناظر خاص را به به نمایش می‌گذارد. در واقع پلکانی بودن آبشار واشیان یا چشمه گوش، ظاهری خاص و منحصر به فرد را به آن بخشیده است، که در کنار زیبایی بی‌نظیرش منظره‌ای رویایی را به نمایش می‌نهد.

خروش آب در دل صخره‌های پلکانی و نیز زمزمه‌های رویایی آن، شگفتی خلقت را یاد آور می‌شود، و تجربه‌ای زیبا را در خاطرات افراد به ثبت می‌رساند. به طوری که امروزه آبشار چشمه گوش میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در فصول بهار و تابستان می‌باشد. آب و هوای مناسب در فصول گرم سال و چشم اندازهای بسیار عالی در این فصل‌ها منجر شده تا افراد زیادی برای بازدید از این آبشار و نیز سایر آبشارهای لرستان به این استان سفر نمایند. این استان تاریخی و چهار فصل علاوه بر آبشارها دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد فراوانی است، به طوری که هرساله گردشگران بسیاری از این منطقه دیدن می‌نمایند.

حال فرصتی فراهم آورده‌ایم تا با تماشای این ویدیو سفری مجازی به آبشار زیبای «واشیان» یا «چشمه گوش» شهرستان پلدختر داشته باشید.

حسن حسینی / پایگاه خبری زرک

 

دیدگاه‌ها

فریبرز میرزاوند (تایید نشده)

چندصد متر پایین تر از این آبشار ما باغ انجیر داریم

پایین تر از این آبشار یه آبشار بزرگ تر هست به اسم آب طاف (لری آوطاف) ، تو جاده اصلی (بین المللی) معلوم هست

این آبشارم به زبان لری اسمش چشمه گش - تایپش گوش مینویسن ، وگرنه منظور اون گوش و بینی نیست

۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ۱۴:۴۵

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم