سفر مجازي به آبشار چكان اليگودرز

آبشار چكان در جنوب غربی الیگودرز در دامنه ارتفاعات مشرف بر دره‌اي به همين نام در فاصله ۱۴۱ كیلومتری شهرستان خرم‌آباد به ارتفاع ۳۰ متر وعرض تاج ۴ متر قراردارد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري زرك، آبشار چكان از درون غاری مشرف بر زمین‌های زراعی چكان بیرون می‌جهد و طول فوران آن به دهها متر می‌رسد .
 
اطراف آبشار منطقه‌ای وسیع با فضایی مطلوب و دل انگیز است كه در دو الی سه كیلومتری آن امام زاده‌ای به نام (ابو علی (ع)) واقع شده است. آب این آبشار در اواخر پاییز به مرور خشك می‌شود و در روزهای اولیه شروع فصل بهار دوباره با همان فوران به بیرون می‌جهد، این آبشار یكی از عجایب و زیبایی‌های طبیعت استان لرستان محسوب می‌شود. در كنار آبشار پوشش گیاهی و درختانی همانند گردو، زالزالك، گلابی، چنار،كیكم، بید، بلوط، و... وجود دارد.

راههاي ارتباطي به آبشار چكان:
براي رسيدن به اين آبشار زيبا سه راه ارتباطي وجود دارد كه به شرح زير است:

۱. دورود: ایستگاه راه‌آهن سفید دشت به طرف شول‌آباد با جاده شنی

۲. دورود: شاپله -تنگ ناله شنه چكان این جاده مالرو و مخصوص كوهنوردی است .

۳. الیگودرز: به طرف شول‌آباد بهار كار چكان كه اين جاده ماشين رو است و تا چند كيلومتري آبشار جاده وجود دارد.

بر اساس اين گزارش، هم اكنون همه محورهاي منتهي به مكان‌هاي گردشگري لرستان از جمله آبشار چكان به منظور جلوگيري از شيوع ويروس منحوس كرونا مسدود شده و با كساني كه قوانين كرونايي را زيرپا مي‌گذارند به شدت برخورد مي‌شود.
حال كه همه در قرنطينه خانگي به سر مي‌بريم بهترين روش براي سرگرمي مي‌تواند سفر مجازي به مكان‌هاي گردشگري باشد. شما را به ديدن آبشار زيباي چكان دعوت مي‌كنيم.

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم