سد «معشوره» مطالبه به حق مردم لرستان است

کد خبر: 
۴۴۹۱
استاندار لرستان:

سد «معشوره» مطالبه به حق مردم لرستان است

سد «معشوره» مطالبه به حق مردم لرستان است

استاندار لرستان تاکید کرد: سد «معشوره» مطالبه عمومی و به حق مردم استان لرستان محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ فرهاد زیویار امروز پنج شنبه در شورای اداری شهرستان کوهدشت به ماه ربیع الاول و هجرت پیامبر اکرم (ص) و تشکیل حکومت اسلامی در صدر اسلام اشاره کرد و انقلاب اسلامی را نمونه‌ای از اولین نظام سازی سیاسی با تبعیت از آن الگو در تاریخ معاصر معرفی کرد.

وی نظام جمهوری اسلامی را مترقی‌ترین شکل نظام سیاسی در طول تاریخ پس از هجرت پیامبر اکرم (ص) و امامت امامان معصوم ع دانست این الگو از نظام سازی سیاسی که مبتنی بر مردم سالاری دینی بوده و با رهبری ولی فقیه به عنوان نخبه ترین و خبره‌ترین شخص در نظام اسلامی اداره می‌شود در دنیا بی نظیر است.

شرایط استان کار ما را سخت‌تر کرده است

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم با دولت‌های قبلی متفاوت است، گفت: شرایط استان کار ما را سخت‌تر کرده است زیرا مشکلات لرستان مشکلات انباشته شده‌ای است که برطرف کردن آنها از عهده یک شخص به تنهایی خارج است و حتماً لازم است که با همکاری و همیاری رفع شوند.

زیویار با اشاره به ضرورت هدف گذاری در برنامه‌ها گفت: به این منظور در گام اول از فرمانداران خواسته شد که گزارشی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان‌ها را ارائه دهند و در این راستا به منظور بررسی مشکلات مقرر شد که در بازه زمانی مشخص از شهرستان‌ها بازدید به عمل آمد تا به صورت ملموس این مسائل مورد بررسی قرار گیرند.

استاندار لرستان با بیان اینکه کار ما و رسیدگی به این مشکلات استان صرفاً در ساعات اداری عادی فراهم نخواهد بود و اقدامات فراتر از توانایی‌ها و قابلیت‌های معمول را طلب می‌کند.

زیویار گفت: اجرای پروژه سد «معشوره» به عنوان یک مطالبه عمومی و حق قانونی می‌تواند لرستان و کوهدشت را متحول کند و با تکمیل آن هزاران هکتار از اراضی لرستان مشروب خواهد شد.

وی با بیان اینکه لرستان ۱۲ میلیارد متر مکعب روان آب دارد اما سهم لرستان کمتر از یک و نیم میلیارد متر مکعب است، این مقدار را ناکافی دانست و گفت: ادعا نداریم همه این آب سهم لرستان است اما این مقدار خیلی کم است و لرستان استحقاق بیشتری دارد.

استاندار لرستان افزود: ذخیره آب در لرستان باعث می‌شود که مناطق و شهرستان‌های پایین‌دست با تهدید سیل مواجه نشوند.

عدم توسعه یافتگی لرستان به دلیل وجود پروژه‌های نیمه تمام

زیویار افزود: به منظور توسعه بخش کشاورزی و صنایع تکمیلی و جلوگیری از مهاجرت و خروج نیروی انسانی نخبه باید آبادانی ایجاد کرد و کوهدشت به عنوان قطب کشاورزی لرستان مطرح است به عنوان مثال انار کوهدشت در ایران نمونه ندارد و باید از اقلیمی که خداوند در اختیار ما قرار داده به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با اشاره به سفرهای درون استانی روزهای گذشته گفت: در لرستان صدها پروژه داریم که با ۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل ناکارآمدی، پروژه ناقص و عدم مدیریت منابع متوقف شده و موجبات عدم توسعه یافتگی استان را فراهم کرده‌اند.

استاندار لرستان عنوان کرد: همه ما موظف هستیم به اسم و تجربه اول استاندار بومی، همکاری و تلاش خود را در بالاترین وجه قرار دهیم و لازم است در این راه با انسجام، همکاری و همیاری و استفاده از همه ظرفیت‌های استان به یک تجربه خوب برسیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
کوهدشت - فرهاد زیویار - سد معشوره - استاندار لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم