سد «بختیاری» از آنِ لرستان است

کد خبر: 
۴۰۸۴
استاندار لرستان:

سد «بختیاری» از آنِ لرستان است

سد «بختیاری» از آنِ لرستان است

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه سد «بختیاری» از آنِ لرستان است گفت: تأمین منابع مالی خارجی این پروژه توسط کشور چین نهایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید موسی خادمی در خصوص نیروگاه و سد بختیاری اظهار داشت: تمامی پیگیری‌های سد بختیاری توسط استان لرستان انجام شده و طراحی و ساختار کار و هم مسیر دسترسی به محل پروژه و مخزن سد در استان لرستان است.

وی گفت: این سد متعلق به لرستان است و آخرین اقدامی که با پیگیری استانداری لرستان در سال گذشته توسط شورای اقتصاد انجام شده فاینانس و تأمین مالی خارجی این پروژه توسط کشور چین است که نهایی و تأمین شده است و برای تحقق امر پیگیری‌های جدی از طریق معاون اول ریاست جمهور و سازمان برنامه و بودجه توسط استانداری انجام شده و بخش مهمی از موانع اجرایی طرح رفع شده است و البته به دلیل تحریم‌های بانکی این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

استاندار لرستان افزود: مجری این طرح شرکت آب نیرو است که مسئولیت و تخصص آن اجرای این‌‌گونه سدها بوده و دسترسی سد هم از طریق استان لرستان است.

خادمی گفت: حالا ممکن است نامه‌ای توسط نماینده‌ای نوشته شود و بگویند جهت بررسی و پیگیری اما هیچ اتفاقی در این حوزه نیفتاده و نخواهد افتاد.

وی تاکید کرد: به طور قطع اجرای این سد از طریق لرستان خواهد بود و به ویژه در دوران اجرا حتماً عناصر اجرایی و دسترسی به سد از طریق استان لرستان انجام می‌پذیرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: همانگونه که اشاره شد، مجری طرح ملی است و هیچکدام از شرکت‌های آب استانی مجری طرح نیستند و طراحی، ساختار کار و محل قرار گیری سد و … همه در استان لرستان است و به تبع آن موضوعات هم متوجه استان لرستان است و اینگونه مکاتبات هیچ تأثیری روی پروژه و جابجایی آن ندارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سد بختیاری - استانداری لرستان - سید موسی خادمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم