ساماندهی بافت تاریخی روستای «گوشه» خرم‌آباد

کد خبر: 
۵۰۵۷
مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبر داد؛

ساماندهی بافت تاریخی روستای «گوشه» خرم‌آباد

ساماندهی بافت تاریخی روستای «گوشه» خرم‌آباد

خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از ساماندهی بافت تاریخی روستای «گوشه» شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «عطا حسن‌پور» امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به‌منظور حفاظت از اماکن و محوطه‌های تاریخی استان، ساماندهی بافت تاریخی روستای «گوشه» شهرستان خرم‌آباد در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی، گفت: در این مرحله از سامان‌دهی بافت تاریخی روستای «گوشه» شهرستان خرم‌آباد بخشی از کف‌سازی، جداره‌سازی و دیواره سازی کاروان‌سرای گوشه انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه در اجرای این مرحله از سامان‌دهی بافت تاریخی روستای «گوشه» یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم در صورت جذب اعتبارات ملی و استانی نسبت به سامان‌دهی کامل این مجموعه و بافت تاریخی اقدام کنیم.

حسن‌پور، عنوان کرد: در بافت تاریخی روستای «گوشه» خرم‌آباد یک کاروان‌سرا، مقبره، چهار درخت کهن‌سال و قبرستان قدیمی وجود دارد که سامان‌دهی و حفاظت از نیازمند اعتبارات زیادی است.

وی، اضافه کرد: کاروان‌سرای روستا به شماره ۱۹۲۱، مقبره گوشه به شماره ۱۹۲۰ و درخت زربین به شماره ۴۹، درخت توت به شماره ۵۰، درخت بنه شماره یک به شماره ۵۱ و درخت بنه شماره دو به شماره ۴۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اداره کل میراث فرهنگی لرستان - بافت تاریخی - عطا حسن پور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم