سال گذشته با سربلندی از زمستان گذشتیم

کد خبر: 
۵۴۱۷
بهره‌مندی «شول آباد» از نعمت گاز

سال گذشته با سربلندی از زمستان گذشتیم

سال گذشته با سربلندی از زمستان گذشتیم

طی مراسمی پروژه گازرسانی به شهر «شول آباد» و ۳۸ روستای تابعه با حضور «مجید چگنی» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز ملی ایران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «مجید چگنی» امروز در آیین افتتاح گازرسانی به شهر شول آباد و ۳۸ روستای تابعه، با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند هستند، اعلام کرد: تا پایان سال نیز ضریب گازرسانی به روستاهای کشور به ۹۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه در لرستان هم ضریب نفوذ گازرسانی به شهرها بیش از ۹۹ و ۷ دهم درصد و در روستاها هم همین حدود است، تصریح کرد: خوشبختانه ضریب نفوذ گازرسانی در استان لرستان با کار جهادی همکاران، بالاتر از میانگین کشوری است که این مهم در توسعه و رفاه استان نقش به سزایی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران  گفت: در دولت سیزدهم به ۳۹۴ روستای استان گاز رسانی انجام و در ۱۸۴ روستا هم گاز رسانی در حال انجام است.

چگنی افزود: در دو سال گذشت گازرسانی به ۵ هزار و ۳۰۰ روستا در مناطق کم برخوردار و صعب العبور ، ۴۳ شهر و ۸ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی انجام شده است.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: کارکنان صنعت گاز در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش عملیاتی، با توکل به خداوند، ایثار و از خودگذشتگی، شبانه‌روز در تلاش هستند تا در امر خدمت‌رسانی به مردم خللی وارد نیاید.

چگنی، تصریح کرد: تقاضای ما از همه مسئولان همکاری و همراهی بیشتر با صنعت گاز برای بهره‌مندی مردم از نعمت گاز طبیعی است.

وی با تأکید بر تلاش و همدلی بیشتر همه همکاران در صنعت گاز کشور در خدمت‌رسانی بهتر و باکیفیت‌تر به مردم، عنوان کرد: امیدواریم همان‌طور که سال گذشته هم‌وطنان همکاری کردند و با سربلندی از زمستان گذشتیم، امسال هم شاهد این همدلی و همیاری باشیم.

طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم؛

اتصال بیش از ۳۵۰ روستای لرستان به شبکه گاز کشور 

مدیرعامل شرکت گاز لرستان از اتصال بیش از ۳۵۰ روستای استان به شبکه گاز کشور از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

«کرم گودرزی» نیز در آیین گازرسانی به شهر شول‌آباد و ۳۸ روستای تابعه گفت: از مجموع ۲ هزار و ۴۲۹ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان، اکنون ۲۲۴۸ روستا از گاز طبیعی برخوردار هستند و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴۲ نیز روستا در حال اجراست.

وی تعداد مشترکان گاز روستایی در لرستان را بیش از ۱۸۰ هزار مورد اعلام و اظهار کرد: ضریب نفوذ گازرسانی در ۲ هزار و ۴۲۹ روستای واجد شرایط گازرسانی استان، ۹۷.۴۵ درصد است که ۳۵۲ مورد از این روستاها طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم گازرسانی شده و ضریب نفوذ این خدمت در استان از ۹۱.۷ به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان افزود:‌ ۳۵۲ روستا و ۸۴۵ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی لرستان طی فعالیت دو ساله دولت سیزدهم گازرسانی و ۲۳ هزار مشترک جدید روستایی نیز جذب شده است.

به گفته گودرزی، از مجموع ۳۳ شهر لرستان ۳۱ شهر گازرسانی شده و ضریب گازرسانی شهری با بیش از ۴۲۹ هزار مشترک، معادل ۹۹.۹ درصد است که این خدمت هم‌اکنون به شهر شول‌آباد الیگودرز رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی در پایان با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهروند شول‌آبادی از این نعمت الهی اضافه کرد: ۳۸ روستای واقع در محور گازرسانی به این شهر نیز از شعله‌های آبی گاز بی‌نصیب نمانده و با گشایش این طرح از گرمای گاز بهره‌مند خواهند شد.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
گازرسانی - کرم گودرزی - مجید چگنی - شرکت ملی گاز ایران - دولت سیزدهم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم