ساخت ۱۰ پروژه کتابخانه‌ای در لرستان

کد خبر: 
۵۴۳۵
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

ساخت ۱۰ پروژه کتابخانه‌ای در لرستان

ساخت ۱۰ پروژه کتابخانه‌ای در لرستان

خرم‌آباد -  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: ۱۰ پروژه کتابخانه‌ای در مناطق مختلف استان در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «سید سجاد راستخانه» در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان با اشاره به‌ضرورت تأمین یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های در دست‌ساخت بیان کرد: کتابخانه پلدختر و ۲ فاز کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از مهم‌ترین طرح‌های نیمه‌تمام هستند.

وی افزود: با بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد متراژ کتابخانه‌های لرستان از ۱۷ هزار مترمربع به ۲۱ هزار مترمربع رسید و هم اکنون ۸۰۰ هزار عنوان کتاب با چهارهزار و ۵۰۰ عضو فعال در این مکان فرهنگی وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۵۹ کتابخانه فعال در استان وجود دارد که ۲۰ کتابخانه مشارکتی است، ۳۹ کتابخانه به‌صورت نهادی اداره می‌شود و هشت کتابخانه نهادی در روستاها است همچنین ۳۸ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های لرستان هستند و ماهانه ۲۸ هزار نسخه به‌صورت امانت در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

راستخانه بیان کرد: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به همت دولت سیزدهم در مدار بهره‌برداری قرار گرفت که ۲۲ خدمت به تفکیک خواهران و برادران در این مجموعه انجام می‌شود و جزو پنج کتابخانه برتر کشور است که ۱۲۰ میلیارد ریال برای خریداری تجهیزات آن هزینه شد.

وی افزود: از امروز به مدت سه روز با طرح عضویت رایگان میزبان مردم هستیم و شهروندان می‌توانند به‌صورت حضوری و غیرحضوری از خدمات موردنظر استفاده کنند همچنین هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار تا سی‌ام آبان با شعار "آینده خواندنی است" هم‌زمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: ۲۳۰ برنامه فرهنگی، شهرستانی و استانی در هفته کتاب لرستان برگزار می‌شود که زنگ دانایی، مسابقات مختلف قرآنی و فرهنگی ویژه روشندلان و نقد کتاب برخی از اقدامات مهم این هفته است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان - سجاد راستخانه - کتاب

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم