زندگی «اسکندر بیرانوند» فیلم می‌شود

کد خبر: 
۴۵۷۸
به همت حوزه هنری لرستان؛

زندگی «اسکندر بیرانوند» فیلم می‌شود

زندگی «اسکندر بیرانوند» فیلم می‌شود

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان گفت: فیلم مستند «اسکندر» روایت زندگی اسکندر بیرانوند از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همت واحد هنرهای تصویری هنری حوزه هنری لرستان آغاز و تا پایان دی‌ماه امسال ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سعید شاهوردی امروز نهم آذرماه در جمع خبرنگاران از آغاز ساخت مستند اسکندر خبر داد و اظهار کرد: مستند «اسکندر» روایت زندگی سرهنگ اسکندر بیرانوند از فرماندهان لرستانی ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس است که نقش بسزایی در فرماندهی عملیات‌ها و پیروزی رزمندگان داشته است.

وی با بیان اینکه این مستند به کارگردانی حسین سپهوند از فیلم‌سازان خوش‌ذوق و نام‌آشنای استان و در مدت زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ساخته می‌شود، افزود: مراحل پیش تولید و تحقیق و پژوهش این مستند به پایان رسیده و مقرر شد تا دی‌ماه کار تولید و تصویربرداری آن به پایان برسد.

حسین سپهوند، کارگردان فیلم مستند اسکندر نیز در این باره گفت: این مستند تلاش دارد ابعاد شخصیتی سرهنگ اسکندر بیرانوند، خاطرات و نقش بارز و ممتاز ایشان و تاکتیک‌های نظامی او در فرماندهی عملیات‌های جنگ تحمیلی و سلحشوری نیروهای رزمنده لرستانی در دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشد.

وی اضافه کرد: به‌رغم اینکه رزمندگان لرستانی نقش ارزنده‌ای در پیروزی عملیات‌های دوران دفاع مقدس داشته اما متاسفانه آن‌گونه که شایسته است به این مهم پرداخته نشده است و هنوز مظلومیت رزمندگان لرستانی دیده می‌شود.

سپهوند با بیان اینکه امید است با تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس و نقش نیروهای لرستانی، در معرفی هر چه بیشتر رزم ایثارگری، سلحشوری و فداکاری این عزیزان تلاش شود، گفت: فیلم‌نامه این اثر با الهام از کتابی با عنوان «کهنه سرباز» به نویسندگی امین کیانی نوشته شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
حوزه هنری لرستان - اسکندر بیرانوند - حسین سپهوند - دفاع مقدس

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم