زمان سفر از خرم‌آباد تا تهران ۴ ساعته می‌شود

کد خبر: 
۳۶۴۳
با بهره‌برداری از آزادراه خرم‌آباد به اراک؛

زمان سفر از خرم‌آباد تا تهران ۴ ساعته می‌شود

زمان سفر از خرم‌آباد تا تهران ۴ ساعته می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فاز اول آزاد راه خرم‌آباد به اراک در خرداد ماه امسال افتتاح می‌شود، دلایل تاخیر در افتتاح این پروژه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ خیرالله خادمی امروز چهارشنبه در بازدید از پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک در سخنانی با بیان اینکه این پروژه بخشی از کریدور آزاد راهی شمال به جنوب است که در قالب آزاد راه تهران به بندر امام در حال اجرا است اظهار داشت: با بهره برداری از این آزادراه، مسیر بین خرم‌آباد به اراک حدود ۳۵ کیلومتر نسبت به حال فعلی کوتاه می‌شود.

وعده افتتاح فاز اول پروژه در خرداد ماه

وی عنوان کرد: زمان سفر نزدیک به یک ساعت نسبت به حالت فعلی کوتاه خواهد شد و بنا بر این تأثیر خیلی زیادی در ایمنی و کاهش زمان سفر در این مسیر خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برنامه ما این است که این آزاد راه را در دو فاز به بهره برداری برسانیم افزود: فاز اول این پروژه حد فاصل خرم‌آباد تا بروجرد است که با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجرا است.

خادمی با بیان اینکه امروز برنامه‌ای که تدوین شد این بود که بتوانیم طی دو ماه آینده پنج تا شش درصد باقی مانده را به اتمام برسانیم گفت: با بهره‌برداری از این بخش، فاصله بین بروجرد تا خرم‌آباد و برعکس، حدود ۳۴ کیلومتر نسبت به حالت فعلی کوتاه و زمان نیز حدود ۴۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

گردنه‌های مسیر حذف می‌شوند

وی بیان داشت: این پروژه به صورت آزاد راه شش خطه است و ایمنی تردد و ظرفیت ترافیکی آن ارتقا و گردنه‌هایی که در مسیر وجود دارند حذف خواهند شد گفت: این مسیر به صورت یک مسیر ایمن، با ظرفیت بالا و زمان سفر کوتاه، برای مردم قابل استفاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این آزاد راه برای لرستان بسیار مؤثر است، زمان سفر مرکز استان به تهران را به حدود چهار ساعت می‌رساند و می‌تواند با سفر هوایی در استان قابل رقابت باشد.

خادمی با تاکید بر اینکه این آزادراه برای توسعه استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد ادامه داد: این پروژه بخشی از کریدور سراسری آزاد راه ما است که به عنوان یک حلقه مفقوده این وسط باقی مانده و امیدواریم با بهره برداری از این بخش، این کریدور آزاد راهی تکمیل شود.

علت تأخیر در افتتاح پروژه چیست؟

وی بیان داشت: تا کنون حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است، ارزش به روز این عدد، نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، فکر می‌کنیم برای بهره برداری از فاصله خرم‌آباد تا بعد از بروجرد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان باید تخصیص داده شود که امروز قرار شد از منابع اعتباری دولت ۲۰۰ میلیارد تومان و قرارگاه خاتم نیز ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برنامه زمانبندی ما برای پایان این پروژه، دهه فجر ۹۹ بود، باید منابع اعتباری تخصیص پیدا می‌کرد و از سوی دیگر یک سری مشکلات رانشی نیز با توجه به سیلاب سال گذشته داشتیم و بعضی سازه‌ها و پل‌ها باید باز طراحی می‌شدند که اینها انجام شد، تقاطع بالای بروجرد نیز اضافه شد و سبب تأخیر در بهره برداری از پروژه گردید.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - وزارت راه و شهرسازی - خیرالله خادمی - آزادراه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم