زراعت چوب یک طرح مهم و مورد حمایت دولت است

کد خبر: 
۶۲۹۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

زراعت چوب یک طرح مهم و مورد حمایت دولت است

زراعت چوب یک طرح مهم و مورد حمایت دولت است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: زراعت چوب یک طرح مهم و مورد حمایت دولت است که باعث رونق صنایع، اقتصاد و اشتغال پایدار می‌شود.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «سید عماد شاهرخی» امروز، نهم اسفندماه در جلسه ستاد هماهنگی به مناسبت هفته منابع طبیعی، با بیان اینکه بدون برنامه و تلاش مستمر هیچ هدفی محقق نمی‌شود، اظهار کرد: امروزه برای تحقق هر هدفی بدون همدلی، انسجام و برنامه‌ریزی صحیح و مدون هیچ کاری محقق نخواهد شد و در همین راستا همه ما باید برای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی به‌ویژه در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در استان تلاش‌هایی در جهت راستای حفاظت از محیط‌زیست صورت گرفته اما آن را کافی نمی‌دانیم؛ بلکه باید اقدامات بیشتر و ارزنده‌تری درزمینه غنی‌سازی جنگل‌ها و ایجاد پارک‌های جنگلی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه استان دارای مناطق سردسیری و گرمسیری است، افزود: در استان به دلیل شرایط اقلیمی هر منطقه باید نهال متناسب خود آن منطقه کاشته شود و این نیاز به علم و دانش دارد و محققین و کارشناسان در این خصوص مشارکت کنند و مردم را نسبت به کاشت نهال در هر منطقه آگاه کنند.

شاهرخی به توسعه صنعت زراعت چوب در استان اشاره کرد و گفت: صنعت زراعت چوب را می‌توان در قالب همین طرح کاشت یک میلیارد درخت دنبال کرد.

وی ادامه داد: زراعت چوب یک طرح مهم و مورد حمایت دولت است که باعث رونق صنایع، اقتصاد و اشتغال پایدار می‌شود و نیازهای کشور رادر زمینه چوب رفع می‌کند که دراستان می‌توانیم به یکی از قطب‌های این صنعت سبز تبدیل شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر تبدیل کاشت و حفظ درخت به فرهنگ عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی تلاش می‌کنیم و سعی کنیم درکاشت یک میلیارد درخت مشارکت داشته باشیم.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
زراعت چوب - رونق اقتصاد - اشتغال - جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم