روستای «کولوی» از سقف‌هایی لرزان تا خانه‌هایی مستحکم

کد خبر: 
۶۱۱۶
وعده‌ای که محقق شد؛

روستای «کولوی» از سقف‌هایی لرزان تا خانه‌هایی مستحکم

روستای «کولوی» از سقف‌هایی لرزان تا خانه‌هایی مستحکم

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان از مقاوم سازی و جابه‌جایی واحدهای مسکونی روستای «کولوی» از توابع بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد در سایت جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، پویا تابعی گفت: روستای کولوی از روستاهای دارای بافت فرسوده بوده که به علت واقع شدن در دامنه کوه خطر رانش و تخریب، تهدیدی جدی برای ساکنین واحدهای مسکونی این روستا بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان تصریح کرد: مطالعات فنی جهت جابه‌جایی  روستا به منطقه جدید با سرعت در دستور کار قرار گرفت که در این راستا زمینی در مجاورت روستا جهت جابه‌جایی و احداث واحدهای مسکونی مقاوم تخصیص یافت.

تابعی افزود: با تملک زمین جدید، کار تهیه طرح و تفکیک قطعات و جانمایی و تعیین کاربری‌های عمومی و معابر در سایت جدید در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در اجرای طرح هادی در سایت جدید افزود: پس از اجرای تأسیسات زیربنایی در این سایت و بهره‌مندی ساکنین این روستا از خدمات آب، برق، گاز و...بیش از ۲ هزار متر طول جدول‌گذاری و ۶ هزار مترمربع آسفالت معابر در این روستا اجرا شد.

تابعی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان بازپرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض  به مقاوم سازی تمام  واحدهای  مسکونی در معرض خطر این روستا اقدام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان با اشاره به اهمیت و ضرورت موضوع مهاجرت معکوس در مناطق روستایی گفت: در سایت فرسوده و قدیمی ۳۵ خانوار ساکن بودند که با توجه به خدمات عمرانی ارائه شده در سایت جدید بیش از ۵۰ خانوار  مستقرشده‌اند. 

ابعی خدمات ارائه شده را از برکات نظام جمهوری اسلامی دانسته و تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۱۰ اتمام عملیات مقاوم سازی تمام واحدهای مسکونی فرسوده در لرستان را جشن خواهیم گرفت.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بنیاد مسکن لرستان - پویا تابعی - مقاوم سازی مسکن روستایی - روستای کولوی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم