رفع ۲۴۰ مورد تداخلات اراضی کشاورزی

کد خبر: 
۵۱۷۹
رئیس جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛

رفع ۲۴۰ مورد تداخلات اراضی کشاورزی

رفع ۲۴۰ مورد تداخلات اراضی کشاورزی

خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان بیمه شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سید عماد شاهرخی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در کاشت «کاملینا»، به عنوان یکی از دانه‌های روغنی ویژه اراضی دیم با پنج هزار و ۳۰۰ هکتار رتبه اول را در کشور کسب کرده‌ایم و یک تحول در بخش کشاورزی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: تمهیدات خوبی برای برداشت این محصول از سطح اراضی استان نیز اندیشیده شده است و امسال به واسطه طرح جهش تولید، ۲۰ دستگاه برداشت دانه‌های روغنی را برای استان تأمین و تهیه کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: همچنین تفاهم نامه‌ای با جهاد کشاورزی استان فارس منعقد شده است که در زمان برداشت دانه‌های روغنی، ادوات مورد نیاز را در اختیار جهاد استان قرار دهند و کشاورزان دغدغه‌ای در خصوص برداشت به موقع نداشته باشند.

شاهرخی، اظهار کرد: به دلیل اهمیت بالای کودهای مورد نیاز برای جبران کمبود عناصر اصلی خاک و افزایش حاصلخیزی، در تأمین نهاده‌ها به ویژه کود در ۱۰ ماهه گذشته رتبه اول را در کشور کسب کرده‌ایم.

وی با اشاره به سطح زیر کشت اراضی استان، گفت: سطح زیر کشت گندم آبی استان ۴۵ هزار هکتار است که از این مقدار ۴۳ هزار هکتار یعنی ۹۷ درصد تحت پوشش الگوی کشت قرار دادیم که در کشور رتبه پنجم را کسب کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: سال گذشته کل سطح زیر کشت استان که تحت پوشش بیمه بود، این میزان قبلاً ۱۵۷ هزار هکتار بوده که امسال به ۱۶۱ هزار هکتار یعنی سه درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم و امیدواریم این مقدار به ۲۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

شاهرخی گفت: تاکنون در چارچوب طرح جهش تولید در دیمزارها ۲۱۳ دستگاه با اعتباری بالغ بر ۲۰۸ میلیارد ریال از محل تسهیلات کم‌بهره چهار درصد جذب شده است.

رفع ۲۴۰ مورد تداخلات اراضی کشاورزی

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد، رفع تداخلات اراضی است که این وزارتخانه بر حل و فصل این تداخلات برای همیشه تاکید دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: در این حوزه نیز جهاد کشاورزی لرستان، جهش خوبی داشته است و ۴۰۰ مورد پلاک در استان رفع تداخل شده است.

شاهرخی، اظهار کرد: این در حالی است که از این تعداد، ۲۴۰ مورد آن در یک سال اخیر رفع شده است و در این راستا موفق به کسب رتبه پنج کشوری شده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه آبیاری تحت فشار نیز موفق به کسب رتبه شش کشوری شده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال رشد تولید و مهار تورم گریزی زد و گفت: شعار سال مقام معظم رهبری ۱۰۰ در صد خطاب به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی بر می‌گردد.

شاهرخی، افزود: لذا ما که نهادی انقلابی هستیم علاوه بر مباحث اخلاقی و شرعی، بایستی در راستای شعار سال قدم برداریم.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی - بیمه کشاورزی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم