رفع آلایندگی ۱۶ صنعت لرستان

کد خبر: 
۵۹۹۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

رفع آلایندگی ۱۶ صنعت لرستان

رفع آلایندگی ۱۶ صنعت لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: رفع آلودگی زیست محیطی ۱۶ صنعت آلاینده استان تا پایان دولت سیزدهم در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سالاروند افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مشکلات آلایندگی صنایع استان در اولویت بررسی و رفع نقص قرار گرفته است.

وی با اشاره به الزام کارخانه سیمان دورود به رفع آلایندگی گفت: با پیگیری‌هایی برای رفع نقص و آلودگی زیست محیطی این واحد، تجهیزات مورد نیاز خریداری، آلودگی‌های اولیه رفع و مقرر شده است همزمان با تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ آلودگی به طور کامل برطرف شود که در این زمینه کارخانه به صندوق ملی محیط زیست معرفی شده است.

سالاروند افزود: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در حمایت از رفع آلودگی‌های زیست محیطی تاثیر قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به آلودگی واحد صنعتی الکل نصر استان گفت: این کارخانه، خمیر مایه و گاوداری هفت هزار رأسی دورود با استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست در حال احیاء هستند و سایر صنایع دارای مشکلات زیست محیطی استان نیز مورد حمایت قرار گرفتند.

سالاروند افزود: نخستین خانه فناور کشور در جهاد دانشگاهی لرستان راه‌اندازی و چند کمیته پژوهشی با فعالیت‌های نوآورانه در راستای حل مشکلات محیط زیستی فعال شده است که این طرح‌ها براساس مصوبات برای دریافت تسهیلات به صندوق ملی حفاظت محیط زیست معرفی شدند.

وی با بیان اینکه طرح بررسی پلاسمای آلودگی هوا نیز به بخش صنعت معرفی شده است، گفت: سال ۱۴۰۰ خانه‌های محیط زیستی لرستان برای نخستین بار در سطح کشور با شعار مردمی سازی راه اندازی شدند و اکنون بیش از ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور فعال شده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
آلایندگی - صنعت لرستان - محیط زیست لرستان - سالاروند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم