رعایت ضوابط زیست‌محیطی یک الزام قانونی است

کد خبر: 
۵۲۰۵
دادستان مرکز لرستان:

رعایت ضوابط زیست‌محیطی یک الزام قانونی است

رعایت ضوابط زیست‌محیطی یک الزام قانونی است

خرم‌آباد - دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: رعایت ملاحظات زیست‌محیطی جهت حفظ بهداشت و سلامت شهروندان یک الزام قانونی است که باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «داریوش شاهون‌وند» در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان دورود بر رعایت ضوابط زیست‌محیطی تاکید کرد و گفت: با توجه به شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب خواستار همدلی و همکاری مسئولان جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار با ارائه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای مناسب و تبادل اطلاعات کارشناسی در این زمینه هستیم.

بررسی روند چگونگی مرتفع نمودن مشکلات زیست‌محیطی کارخانه سیمان دورود

مشکلات و آلودگی شدید زیست‌محیطی ناشی از فعالیت فاز سه کارخانه سیمان شهرستان دورود و ایجاد تهدید علیه بهداشت‌ عمومی در بازدید از کارخانه سیمان دورود با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه، روند چگونگی مرتفع نمودن مشکلات زیست‌محیطی و رفع آلودگی‌های کارخانه به‌ویژه روند پیگیری اجرای فیلتراسیون مناسب واحد سه این کارخانه و همچنین رفع سایر آلودگی و نوع برداشت از معدن آن بررسی شد.

در این بازدید پس از ارائه گزارش مدیرعامل کارخانه و اظهارنظر مدیران استانی و شهرستانی مقرر شد هفته اول اردیبهشت مناقصه ساخت فیلتر مناسب جهت رفع آلودگی گردوغبار کارخانه برگزار و نتیجه به فرمانداری، دادستانی، محیط‌زیست، سازمان صمت و بهداشت اعلام شود و سپس برنامه زمان‌بندی ساخت فیلتر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محیط‌زیست و دستگاه‌های مربوطه ارسال شود.

همچنین در این بازدید مقرر شد، مسئولان کارخانه به‌صورت ماهانه گزارش پیشرفت کار را از طریق مقتضی اطلاع‌رسانی نمایند و هر سه ماه یکبار جلسات مربوطه جهت پیگیری روند اجرای پروژه فیلتراسیون واحد شماره سه و برطرف‌کردن مشکلات احتمالی برگزار شود.

همچنین مقرر شد در کوتاه‌مدت فیلترهای غبارگیر موجود کارخانه بهسازی و کلیه نواقص آنها برطرف و به‌صورت دائم در مدار قرار گیرند و در صورت هر گونه نقص فنی احتمالی با انجام تمهیدات مناسب از آلودگی هوای شهر جلوگیری شود و نسبت به تعطیلی کارخانه تا رفع نقص‌های مربوطه به‌منظور سلامت شهروندان اقدام شود.

در خصوص نحوه برداشت از معدن کارخانه و به‌منظور جلوگیری از هر گونه آلودگی مقرر شد؛ برداشت از معدن به سمت شرق و خلاف جهت جاده هم‌جوار و پارک جنگلی و به‌صورت پلکانی در دستور کار مسئولان کارخانه قرار گیرد و محیط‌زیست بر این مهم نظارت نماید.

در پایان این بازدید، برای رفع کامل آلودگی این کارخانه بعد از حدود ۲۰ سال عملیات برون‌سپاری برای ایجاد فیلتراسیون به مبلغ تقریبی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

در مرحله اول مناقصه واگذاری به مشاور برای مطالعات و طراحی فیلتراسیون به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شد و نتایج برای شروع عملیات اجرایی و واگذاری به پیمانکار تا پایان شهریورماه سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

 برای اجرای این پروژه که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های رفع آلودگی صنعتی در کشور محسوب می‌شود، مدیران کل حفاظت محیط‌زیست و صمت استان لرستان به‌منظور استفاده کارخانه از تسهیلات صندوق توسعه ملی محیط‌زیست و تسهیلات در اختیار سازمان صمت برای رفع آلایندگی کارخانه قول مساعد دادند.

پایان پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
محیط زیست لرستان - داریوش شاهون وند - واحدهای آلاینده

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم