رشد ۸ درصدی اقتصادی از الزامات بودجه ۱۴۰۱ است

کد خبر: 
۴۶۴۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان:

رشد ۸ درصدی اقتصادی از الزامات بودجه ۱۴۰۱ است

رشد ۸ درصدی اقتصادی از الزامات بودجه ۱۴۰۱ است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: رشد ۸ درصدی اقتصادی از رویکردهای اصلی بودجه ۱۴۰۱ است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «سمانه حسن پور» در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که با حضور مدیران، نخبگان و دانشگاهیان برگزار شد، به تشریح لایحه بودجه ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: اعضای کارگروه پژوهش به نوعی نزدیک‌ترین افراد به نخبگان، حوزه‌های فناوری و دانشگاهیان هستند و این کارگروه جزو ۴ کارگروه مهم زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است.

وی افزود: دکتر میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، از تمام رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی‌های استان‌ها به همراه معاونین بودجه در جلسات ستاد بودجه کشور دعوت کردند، ضمن بررسی نظرات و دیدگاه‌های روساهای سازمان‌ها در این جلسات، تغییر ریل سیاست‌های مالی را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را دنبال کرده‌اند و تاکید داشتند اینگونه تنظیم لوایح بودجه، بهتر جواب خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان تصریح کرد: در این تغییر ریل، سیاست‌های مالی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، رشد اقتصادی و ارتقای بهره وری، عدالت محوری، ثبات اقتصادی و ارتقای کیفیت بودجه ریزی جهت گیری های اصلی هستند.

حسن پور با اشاره به اینکه هدف گذاری‌های رشد اقتصادی کشور مشخص شده، یادآور شد: براین اساس رشد ۸ درصدی اقتصادی در کشور در حوزه‌های مختلفی اعم از خدمات با ۹.۶ درصد، ساختمان ۴.۱۱ درصد، کشاورزی ۱.۹ درصد، صنایع ۶.۱۲ درصد، نفت خام و سایر معادن ۹.۷ و انرژی ۱.۵ درصد، خواهد بود.

وی اظهار کرد: الزامات رشد اقتصادی ۸ درصدی شامل ۵.۴ درصد رشد سرمایه گذاری و ۵.۳ درصد رشد بهره وری است که صادرات محور کردن تولیدات از اهم راهبردهای اجرای آن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان اظهار داشت: اعضای جلسه که از مدیران با سابقه، نخبگان و دانشگاهیان هستند، پیشنهادات خود را از منظر استانی یا منطقه‌ای در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱، به صورت مکتوب به دبیرخانه کارگروه پژوهش ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان - سمانه حسن پور - لایحه بودجه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم