رشد ۵۰ درصدی تولید تخم مرغ صنعتی در لرستان

کد خبر: 
۶۲۶۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان؛

رشد ۵۰ درصدی تولید تخم مرغ صنعتی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به راه‌اندازی دو واحد مرغ تخم‌گذار ۵۰ درصد تولید تخم‌مرغ صنعتی استان افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۴۰۰ تن تخم‌مرغ تولید شده که هدفگذاری استان برای تولید ۱۱ هزار تن است.

سید عماد شاهرخی افزود: با توجه به راه‌اندازی دو واحد مرغ تخم‌گذار ۵۰ درصد تولید تخم‌مرغ صنعتی استان افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین در لرستان به طور میانگین ۶۳۰ تن شیرخام تولید می‌شود که این رقم در مقایسه با سال گذشته که ۵۷۴ تن بوده ۹.۷ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

شاهرخی با اشاره به افتتاح چندین گاوداری بزرگ در استان افزود: برخی از گاوداری‌ها با ۳۵ تا ۴۰ درصد ظرفیت اسمی در حال تولید بودند که بخشی از این نقیصه جبران و به چرخه تولید اضافه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت به لحاظ دامپروری جزو استان‌هایی هستیم که علاوه بر نیاز استان بخشی از تولیدات را به خارج استان صادر می‌کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه روی تأمین محصولات پروتئینی استان‌های همجوار تاثیرگذار هستیم، افزود:همچنین با تنظیم بازار استان از خروج دام سبک به خارج از استان جلوگیری و این موضوع سبب شد بازار استان‌هایی نظیر کرمان، اصفهان و یزد بهم بریزد و پس از تنظیم بازار استان تعادل در بازار استان‌های مذکور ایجاد شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
تخم مرغ صنعتی - محصولات دامپروی - صادرات دامپروری - جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم