رسانه‌ها برای ساخت بیمارستان «نیایش» به قرارگاه فشار بیاورند

کد خبر: 
۲۶۴۷
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان به زرک پاسخ داد؛

رسانه‌ها برای ساخت بیمارستان «نیایش» به قرارگاه فشار بیاورند

محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از اصحاب رسانه این استان خواست برای فعال شدن و تسریع در ساخت پروژه بیمارستان نیایش به قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) فشار بیاورند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمدرضا نیکبخت شامگاه سه‌شنبه که در نشست خبری مجازی با اهالی رسانه لرستان در پاسخ به پرسش خبرنگار زرک با اشاره به پروژه ساخت بیمارستان جایگزین شهدای عشایر خرم‌آباد، اظهار داشت: متاسفانه این پروژه یک دوره ۱۰ ساله در اختیار مسکن شهرسازی بود که آن را با ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی به دانشگاه علوم پزشکی لرستان واگذار کرد. 

وی با بیان اینکه در این خصوص این دانشگاه با قرارگاه خاتم الانبیاء قرارداد بست که هم اکنون ۳۵ درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: زمانی که ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان را پذیرفتم این پروژه به طور کامل تعطیل بود. پارسال ۳۰ میلیارد تومان از سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گرفتیم و به این پروژه تزریق کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: یک قسمت کار از سال ۹۸ آغاز شد که متأسفانه با برخورد با کرونا تا اندازه ای متوقف شد. اخیرا نمایندگان محترم مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را پیگیری کرده‌اند.

نیکبخت با اعلام اینکه بعد از برگزاری جلسات متعدد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء پروژه مقداری فعال‌تر گردید، تصریح کرد: این در حالیست که از فعالیت عملیات ساخت بیمارستان جایگزین شهدای عشایر خرم‌آباد (نیایش) راضی نیستم.

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده برای ساخت این بیمارستان در قرارگاه خاتم‌الانبیاء و همه جا، اراده‌ای جدی به وجود آید تا این پروژه به سرانجام برسد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه بیمارستان نیایش فقط جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد نیست، اضافه کرد: بیمارستان نیایش جایگزین سه بیمارستان مرکز لرستان از جمله شهدای عشایر خرم‌آباد، شهید مدنی و عسلی خواهد بود و هر سه بیمارستان را باید جوابگو باشد یعنی در عمل این سه بیمارستان تعطیل می‌شود. 

نیکبخت با اعلام اینکه پروژه ساخت بیمارستان نیایش ۲۰میلیارد تومان در حساب دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: ما منتظر صورت وضعیت قرارگاه خاتم هستیم. 

وی با تأکید بر اینکه استاندار لرستان نیز پیگیر این موضوع است و چند راهکار برای عملیاتی کردن این پروژه پیشنهاد شده است، گفت: یا بایستی از ماده ۵۶ استفاده کنیم بطوریکه بازپرداخت وام‌ها با دولت باشد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از تهاتر به عنوان دومین راهکار پیشنهادی عنوان کرد و افزود: یعنی بعضی از زمین‌های دانشگاه به قرارگاه خاتم واگذار شود و قرارگاه بیمارستان را بسازد. برای واحدی که تخلیه می‌شود نیز فضای کافی در اختیار داریم.

نیکبخت با اعلام اینکه اکنون پروژه ساخت بیمارستان جایگزین شهدای عشایر خرم‌آباد فعال‌تر است، از اصحاب رسانه استان خواست برای فعال شدن و تسریع در ساخت پروژه بیمارستان نیایش به قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) فشار بیاورند.

سمیه روزبهانی/

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - محمدرضا نیکبخت - بیمارستان نیایش

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم