راه‌اندازی ۵ آزمایشگاه تخصصی مولکولی در لرستان

کد خبر: 
۳۸۹۴
از ابتدای شیوع کرونا تاکنون؛

راه‌اندازی ۵ آزمایشگاه تخصصی مولکولی در لرستان

راه‌اندازی 5 آزمایشگاه تخصصی مولکولی در لرستان

مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی پنج آزمایشگاه تخصصی مولکولی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «علی فرهادی» روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این آزمایشگاه‌ها در شهرستان‌های خرم‌آباد، دورود، بروجرد و الیگودرز راه‌اندازی شده است و هر هفته یک میلیارد تومان جهت خرید کیت آزمایشگاهی و تجهیزات حفاظتی در استان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های بیمارستان شهدای عشایر و مرجع خرم‌آباد نیز فعال هستند اظهار داشت: در راستای راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع استان چهار میلیارد تومان و مابقی آزمایشگاه‌های تخصصی ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در راستای تجیهزات بیمارستانی استان نیز ۴۰۰ کپسول اکسیژن با اعتبار ۲ میلیارد تومان تامین، در تمامی بیمارستان‌های استان سیستم اکسیژن ساز راه اندازی شده و ۱۶ دستگاه آمبولانس کمک دار و چهارآمبولانس معمولی در اختیار اورژانس استان قرار گرفته است.

فرهادی همچنین گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۵۰ تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد که از این مجموع ۲ هزار و ۵۵ تخت فعال است.

وی اظهار داشت: اکنون سرانه تخت بیمارستانی در این استان نسبت به جمعیت و بر اساس استانداردهای جهانی ۱.۲ درصد است که هرچند در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته اما نسبت به میانگین کشوری کمتر است و نیازمند افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی هستیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اکنون ۲۲۴ تخت آی‌سی‌یو (مراقبت‌های ویژه) در لرستان وجود دارد ادامه داد: قبل از شیوع کرونا ۱۴۷ تخت مراقبت‌های ویژه در استان فعال بود.

فرهادی اعلام کرد: همچنین ۱۳۷ تخت اورژانسی با شیوع ویروس کرونا به بیمارستان‌های استان اضافه و حدود ۱۲۲ تخت بازسازی و در بیمارستان‌های مختلف لرستان توزیع شد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم