راه‌اندازی تاکسی هوایی با حداقل هزینه برای سرمایه‌گذاران

سنگ مفت؛ گنجشک مفت

راه‌اندازی تاکسی هوایی با حداقل هزینه برای سرمایه‌گذاران

راه‌اندازی تاکسی هوایی با حداقل هزینه برای سرمایه‌گذاران

مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد از راه‌اندازی تاکسی هوایی با حداقل هزینه برای سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: ۶ باند کوچک و ایزوله برای تاکسی هوایی در لرستان وجود دارد.

علی کاملی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با زرک به جزییات راه‌اندازی تاکسی هوایی در کشور و استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: برای فرودگاه‌های شهرهای کوچک مهمترین اصل در رونق مناطق افزایش تعداد پروازها و مسیرهای متنوع پروازی است نه افزایش تایپ پرواز.

وی افزود: بگونه‌ای که افراد دارای حق انتخاب بیشتری برای استفاده از حمل و نقل هوایی باشند و ایستایی کمتری هم داشته باشند.

تاکسی هوایی، اولویت کشورهای پیشرفته

مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد ادامه داد: برای این منظور در تمامی کشورهای پیشرفته استفاده از تاکسی هوایی و هوانوردی عمومی در اولویت بوده و درصد بالایی از هواپیماها و پروازها به این صنعت تخصیص داده شده است.

کاملی افزود: قبل از تشکیل هواپیمایی آسمان در سال ۵۸ چهار شرکت در این زمینه فعالیت داشته و به مناطق محروم بخصوص لرستان خدمات خوبی ارائه کرده‌اند.

وی گفت: هم اکنون با شکل گیری مجدد تفکر استفاده از این صنعت، فرودگاه شهدای خرم‌آباد پیش‌قدم شده و با ایجاد زیرساخت‌های لازم آمادگی اجرا نمودن این ظرفیت را دارد.

تاکسی هوایی زمینه‌ساز توسعه لرستان

مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد، ایرتاکسی را هواپیماهای زیر ۱۹ صندلی یا کمتر از ۹ تن وزن معرفی کرد و افزود: تاکسی هوایی می‌تواند در مسیرهای مختلف و متنوع پروازی فعالیت کند.

کاملی، خطاب به لرستانی‌ها و سرمایه گذاران گفت: می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این صنعت علاوه بر سودآوری، حرکتی ماندگار در زمینه توسعه استان انجام دهید و نام نیک از خود بر جای بگذارید.

وی با تاکید بر اینکه ما فقط به فکر فرودگاه شهدای خرم‌آباد نیستیم، تصریح کرد: بلکه همه شهرهای استان را مدنظر داریم آن هم با ساخت فقط یک باند کوچک ایزوله و بدون امکانات آنچنانی فرودگاهی.

راه اندازی تاکسی هوایی در لرستان فقط با ۲۰ میلیارد تومان

مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد یادآور شد: در این راستا اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سه باند متعلق به آن سازمان را معرفی و اعلام آمادگی کرده‌اند.

کاملی اضافه کرد: سه باند هم متعلق به آب منطقه‌ای، فرمانداری و شرکت فرودگاه‌ها وجود دارد که در صورت آمادگی بخش خصوصی یا فرمانداری‌های شهرستان‌ها یا شهرداری‌های مربوطه آمادگی فعال نمودن آنها را داریم.

مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد با اعلام اینکه با کمتر از ۲۰ میلیارد تومان به راحتی می‌توان ایرتاکسی را در لرستان راه اندازی و همه شهرها را از نعمت پرواز برخوردار کرد، گفت: این رقم برای بسیاری از صنایع، سرمایه‌گذاران و مقامات محلی عدد زیادی نیست.

سمیه روزبهانی/

 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم