راز نجات لرستان؛ ورود سرمایه‌گذار خارجی به استان

کد خبر: 
۲۶۴۶
نماینده مردم خرم آباد و چگنی مطرح کرد؛

راز نجات لرستان؛ ورود سرمایه‌گذار خارجی به استان

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، راز نجات لرستان را ورود سرمایه‌گذاران خارجی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ مهرداد ویسکرمی در نشست خبری با اهالی رسانه لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، به آخرین وضعیت مجتمع «کشت و صنعت» اشاره کرد و اظهار داشت: نمی‌خواهم از جزئیات این مجتمع دفاع کنم. یک‌بار پیش از ورود به مجلس و یک‌بار هم بعد از ایجاد تنش بین اهالی محل از این مجموعه بازدید کردم.

وی با تأکید بر اینکه نباید با رفتارمان سرمایه‌گذار را از آمدن به لرستان پشیمان کنیم، اضافه کرد: البته باید بگونه‌ای عمل کنیم تا سرمایه‌گذار کنونی چند سرمایه‌گذار جدید را هم برای سرمایه گذاری در استان تشویق و ترغیب کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، به ارزش محصولات صادراتی مجتمع «کشت و صنعت» لرستان به کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: به طور مثال قبل از شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، هر کیلو گوجه تولیدی این مجتمع در روسیه، ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که البته ویروس منحوس به این مجموعه خسارت وارد کرد.

 

با انتشار و ارسال عیب‌های شهر سبب رفتن سرمایه گذاران نشویم

ویسکرمی در ادامه راز نجات استان را ورود «الحی» و دیگران عنوان کرد و بیان داشت: الحی، سرمایه‌گذار خارجی کشت و صنعت لرستان برای رونق بخشیدن به صدر فولاد این استان نیز در تلاش بود که سرمایه‌گذار دیگری را راهی این دیار کند که متأسفانه با شروع تیراندازی‌ها این موضوع منتفی شد.

وی خطاب به اهالی رسانه لرستان گفت: چهره‌ی بیرونی استان خوب نیست. چه هنری است که به دیگران نشان دهیم کشت و صنعت لرستان درگیری شبانه‌روزی دارد. ما از تهران به لرستان نگاه می‌کنیم. شهر خرم‌آباد را باید طوری جلوه دهیم که سرمایه‌گذار برای آمدن به این شهر ذوق کند نه اینکه با انتشار و ارسال عیب‌های شهر سبب رفتن آن‌ها شویم.

سهامداران سیمان خرم‌آباد سهامداری کنند

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت کارخانه سیمان مرکز لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه‌ای که حدود دو ماه پیش در ستاد تسهیل‌گری وزارت کشور برگزار شد و معاون وزیر و استاندار لرستان نیز در آن حضور داشتند مقرر شد بانک‌ها نسبت به تملک آن اقدام کنند.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه شرکت قبلی به خاطر بدهی‌ها، منحل شده است، تصریح کرد: قرار شده بانک‌هایی که در این کارخانه سهام دارند نسبت به تملک آن اقدام و سپس آن را واگذار کنند.

وی همچنین در رابطه با وضعیت سهامداران این کارخانه هم گفت: در این رابطه بدهی‌ها حساب می‌شود، مقدار موجودی را حساب می‌کنند، سهام سهامداران سر جای خودش هست و مشکلی پیدا نمی‌کنند.

وی، افزود: شخصی هم که قبلاً مدیرعامل بوده اگر بدهکار بود که سهام او را می‌گیرند و کنار می‌رود و اگر نه، به اندازه سهم خود می‌ماند.

 

برخی از مدیران مخفی کاری می‌کنند 

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در ادامه از مخفی کاری برخی مدیران استان گلایه کرد و گفت: برخی از مدیران دوست دارند کارهایی را که ما در مجلس پیگیری می‌کنیم را برای گزارش عملکردشان با مخفی کاری به نام خود تمام کنند.

ویسکرمی اضافه کرد: ما حاضریم کارها را برای رضایت مردم انجام دهیم و تبلیغاتش به نام مدیران انجام شود.

وی به مدیران کم‌کار لرستان نیز هشدار داد و خاطرنشان کرد: در صورت ارایه مستندات لازم از سوی خبرنگاران و مردم به طور قطع با این مدیران برخورد خواهد شد.

 

لزوم رفع اختلافات برای ایجاد داروخانه هلال احمر لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لرستان تنها استانی است که داروخانه هلال احمر ندارد که این موضوع در شأن استان نیست.

ویسکرمی یادآور شد: مراحل صدور مجوز و احداث این داروخانه تا حدودی پیش رفته اما به علت وجود اختلاف مابین جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی لرستان هنوز به قطعیت و موافقت منجر نشده است.

وی، ایجاد داروخانه هلال احمر در لرستان را در گرو رفع این اختلاف عنوان کرد و گفت: در این خصوص مذاکراتی با دو طرف خواهم داشت.

انتهای پیام/

 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم