دکتر زیویار فرزند ارزشی لرستان است

دکتر زیویار فرزند ارزشی لرستان است

دکتر فرهاد زیویار

مسعود فرج‌الهی*

پایگاه خبری زرک ـ اینک فرصتی دست داده تا یکی از فرزندان ارزشی لرستان بر مسند استانداری این استان تکیه بزند. بر معیار اخبار ضد و نقیض فضای ملتهب مجازی لازم دیدم بعد از فراغتی که با دنیای یادداشت‌های سیاسی داشتم؛ و به گفته مولوی: مدتی این مثنوی تاخیر شد، به ذکر چند نکته بپردازم.
 
۱. دکتر فرهاد زیویار چهره‌ای علمی، سیاسی، فرهنگی و ارزشمند است. او در حوزه علوم سیاسی و ترویج اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی و گفتمان جمهوری اسلامی نامی به بلندای کوه‌های سر به فلک کشیده لرستان دارد. راهنمایی ده‌ها پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با محوریت اندیشه‌های حکومت اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی(ره) مؤید نگاه و سلوک ارزشی وی است. 

۲. زیویار در دولت‌های نهم و دهم با حضور در نهاد ریاست‌جمهوری چهره‌ای کارآمد، متدین، متعهد بوده و هر جا که مسوولیتی به وی سپرده شد به نحو مطلوب به سرمنزل مقصود می‌رساند. اختلاف دیدگاه ارزشی وی با چهره‌های نزدیک به رئیس دولت نهم و دهم از او شخصیتی با گفتمان ولایی ساخته بود تا علیه جریان موسوم به انحرافی با همان نگاه ولایی و اندیشه راسخ به مقابله بپردازد. همین امر سبب شد تا مورد غضب رئیس دفتر دولت دهم قرار بگیرد که ان‌شالله در مجالی دیگر با اسناد به این موضوع خواهم پرداخت. 

۳. گام دوم انقلاب می‌طلبید بعد از ۴دهه شخصیتی علمی و برخاسته از سرزمین لرستان به استانداری این خطه برسد. شخصیتی که نگاه فرهنگی و اندیشمندانه برای توسعه دارد. باید اذعان کرد برخلاف دیدگاه‌های مطروحه، لرستان مستلزم توسعه فرهنگی است نه توسعه اقتصادی. چنانچه این توسعه فرهنگی لرستان به منصه ظهور برسد، خود به خود توسعه اقتصادی متبلور می‌شود. زیرساخت‌های فرهنگی لرستان زمانی مهیا می‌شود که شخصیتی علمی و فرهنگی سکانداری استان را به دست بگیرد. این شانس با نگاه ویژه ریاست محترم جمهوری جناب دکتر رئیسی با انتخاب شخصیتی چون دکتر زیویار در حال رقم زدن است. 

۴. همگی می‌بایست به این آیه شریفه «وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيمٍ» (آیه۴ سوره قلم) تمسک بجوییم. این آیه شریفه مبین بلندای مکارم اخلاق و خلق عظیم نبی مکرم اسلام است. تا کسی دارای صفات برجسته اخلاقی نباشد به قطع موقعیت برای بعثت و برانگیخته شدن پیدا نمی‌کرد. ظرف همیشه مؤید مظروف است. بد اخلاقی در گفتمان انقلاب اسلامی جایگاهی ندارد. هرکس نقد را برمعیار بداخلاقی سوار کند، بی‌شک پیرو مکتب سوسیالیست است و لجن مالی را تنها راه رسیدن به هدف می‌داند. 

* روزنامه نگار و فعال سیاسی /

 

نویسنده: 
مسعود فرج الهی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم