دو مزرعه نوآور و هوشمند لرستان ثبت ملی شدند

کد خبر: 
۶۲۷۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

دو مزرعه نوآور و هوشمند لرستان ثبت ملی شدند

دو مزرعه نوآور و هوشمند لرستان ثبت ملی شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از مجموع ۶۴ مزرعه نوآور و هوشمند که ثبت ملی شدند دو مزرعه مربوط به استان بودند.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «سید عماد شاهرخی» با بیان اینکه آموزش نشات گرفته از علم است، بیان کرد: کشاورزان پیشرو در سطح استان به واسطه علم از حالت کشاورزی سنتی و معیشتی به سمت کشاورزی علمی و اقتصادی می روند.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار بهره‌بردار در استان تحت پوشش آموزش قرار دارند، گفت: در سطوح مختلف از لحاظ علمی کشاورزان باسواد، کم‌سواد و بی‌سواد با ابزارهای مختلف را در اختیار داریم که ظرفیت مهمی در بخش کشاورزی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به مدیریت هماهنگی ترویج و زیربخش‌های مرتبط با آن، اظهارکرد: تمام تلاش جهاد کشاورزی استان با ارائه آموزش‌های ترویجی و به کارگیری ادوات و ابزار منجر به تغییر نگرش کشاورزان و تقویت علم روز در آنها می‌شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه ۹ جشنواره محصولات کشاورزی با کمک زیربخش‌های تخصصی در استان برگزار کردیم و در راستای معرفی محصولات و توانمندی‌های لرستان بوده است، عنوان کرد: همچنین به منظور انعکاس توانمندی‌های بخش کشاورزی استان مراسم تجلیل از کشاورزان را برگزار و یکی از کشاورزانی که در سطح ملی مورد تجلیل قرار گرفت از لرستان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از مجموع ۶۴ مزرعه نوآور و هوشمند که ثبت ملی شدند دو مزرعه مربوط به لرستان است، تاکید کرد: این نشان می‌دهد که کشاورزی استان در چشم‌انداز خوبی قرار دارد و توانمندی در این حوزه وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه آموزش و ترویج وظیفه بخش کشاورزی است، تصریح کرد: باید بتوانیم انتقال یافته‌ها را به مزارع کشاورزی انجام دهیم.

شاهرخی اظهار کرد: مزارع نوآور و هوشمند الگویی برای جوانان است.

پایان پیام

 

برچسب‌ها: 
کشاورزی - مزرعه هوشمند - جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم