دومین مرحله اجرای طرح برون‌سپاری تهیه نقشه عرصه اراضی و املاک لرستان

کد خبر: 
۱۹۷۴
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد:

دومین مرحله اجرای طرح برون‌سپاری تهیه نقشه عرصه اراضی و املاک لرستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان از اجرای دومین مرحله طرح برون‌سپاری تهیه نقشه عرصه املاک و واگذاری آن به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ علی‌اکبر باقری امروز دوشنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان در نظر دارد دومین مرحله برون سپاری تهیه نقشه عرصه اراضی واملاک را برابر اجرای  قانون جامع حدنگار کشور و در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نقشه عرصه املاک در سامانه شمیم را برابر دستورالعمل اجرایی نحوه تهیه نقشه در نظام جامع کاداستر و دستورالعمل برون‌سپاری تهیه نقشه عرصه املاک پس از طی دوره‌های آموزشی مصوب و موفقیت در آزمون‌های مربوطه و رعایت ضوابط و مقررات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط واگذار کند.

وی با اشاره به شرایط اختصاصی متقاضیان افزود: شرکت‌های مشاور با صلاحیت نقشه‌برداری می‌توانند با معرفی نقشه‌برداران خود (فارغ‌التحصیلان رشته نقشه‌برداری در مقاطع کاردانی یا کارشناسی و بالاتر) برای طی دوره آموزشی و احراز صلاحیت در فراخوان شرکت کنند.

باقری اضافه کرد: اشخاص حقیقی واجد شرایط شامل فارغ‌التحصیلان رشته نقشه‌برداری در مقطع کارشناسی و بالاتر و افراد دارای پروانه اشتغال در رشته نقشه‌برداری از سازمان نظام مهندسی ساختمان و کارشناسان رسمی دادگستری در رشته نقشه‌برداری از مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه یا کانون کارشناسان رسمی دادگستری و کارشناسان رسمی دادگستری در سایر رشته‌ها و دارای صلاحیت نقشه‌برداری می‌شوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: متقاضیان برای فعالیت در طرح مذکور باید دارای دستگاه ROVER و کاربر تائید شده در سامانه شمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشند.

باقری عنوان کرد: متقاضیان باید از ۱۰ شهریورماه به مدت یک هفته نسبت به تکمیل فرم درخواست پیوست اقدام و رزومه خود شامل تصویر مصدق مدارک هویتی، سوابق تحصیلی، سوابق اجرایی، پروانه اشتغال یا پروانه فعالیت خود را تحویل باجه‌های پستی منتخب در سراسر استان کنند.

وی گفت: متقاضیان نباید دارای سوءپیشینه کیفری مؤثر باشند و قبل از طی دوره آموزشی، گواهی مربوطه را اخذ و ارائه کنند.

باقری بیان کرد: متقاضیان پس از تکمیل مدارک و تایید اولیه، متقاضی با هزینه خود جهت طی دوره آموزشی به مرکز آموزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: ثبت‌نام و تکمیل مدارک هیچ‌گونه تعهدی برای اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان برای جذب، استخدام و ارجاع امر نقشه‌برداری ایجاد نخواهد کرد و واگذاری به افراد از سوی این اداره کل مستلزم موفقیت در آزمون مربوطه و رعایت ضوابط و مقررات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.

فرانک امیری/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم