دهن کجی لرستانی‌ها به امنیت محله محور

گزارش جلسه؛
سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان

دهن کجی لرستانی‌ها به امنیت محله محور

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه برای برقراری امنیت پایدار در استان نیازمند اجرای طرح پایش و امنیت محله محور هستیم، اعلام کرد: متأسفانه لرستان تنها استانی است که به موضوع امنیت محله محور اعتقاد ندارد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سردار «یحیی الهی» عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته ناجا در محل فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد، بیکاری، تورم، وجود سلاح‌های غیرمجاز در دست مردم و خلأهای قانونی را سبب افزایش وقوع جرم در این استان عنوان کرد.

وی به عملکرد شش ماهه نخست امسال فرماندهی نیروی انتظامی لرستان اشاره و اعلام کرد: طی این مدت، ۷۰۴ هزار و ۱۳ مورد تماس با پلیس ۱۱۰ استان حاصل شده است.

ثبت هر ۴۰ ثانیه یک تماس با پلیس ۱۱۰ لرستان

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه به طور متوسط هر ۴۰ ثانیه یک تماس با پلیس ۱۱۰ استان به ثبت رسیده است، افزود: این در حالیست که هر ۴۲ ثانیه یک بار، یک تیم عملیاتی برای انجام مطالبات مردم از سطح پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها اعزام می‌شود.

سردار الهی ادامه داد: علاوه بر این مراجعان حضوری به کلانتری‌ها را نیز داریم که طی شش ماهه نخست امسال، میانگین مراجعه روزانه ما ۳۶۶ هزار و ۷۵۴ نفر بوده است.

وی افزود: روزانه ما هزار و ۸۷۱ نفر مراجعه حضوری به یگان‌های انتظامی به صورت میانگین داریم.

تشکیل ۷۴۸۷۱ پرونده طی شش ماه در کلانتری‌های لرستان

فرمانده انتظامی لرستان با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۷۴ هزار و ۸۷۱ پرونده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان تشکیل شده است عنوان کرد: بررسی و پیگیری این پرونده‌ها نیروهای انتظامی زیادی را مشغول می‌کند، روزانه ۳۸۰ فقره پرونده در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها تشکیل می‌شود.

سردار الهی با اشاره به دستگیری ۲۴ هزار و ۳۳۳ نفر متهم در لرستان، اعلام کرد: دستگیری افراد مجرم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته‌ است.

وی از افزایش ۱۶ درصدی وقوع سرقت در استان طی شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از ۸۰ درصد این سرقت‌ها از نوع سرقت خُرد بوده است.

سردار الهی ادامه داد: ۲۰ درصد از سرقت‌ها نیز از نوع سرقت‌های خشن، مسلحانه و… است.

وی یادآور شد: لرستان در شش ماهه نخست سال‌جاری، ۸۰ درصد جرایم را کشف کرده و در این رابطه در کشور جایگاه مطلوبی داریم.

انهدام ۲۱۶ باند انواع قاچاق در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱۶ باند قاچاق کالا، مواد مخدر، سلاح و… در استان متلاشی و منهدم شده است.

سردار الهی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی انهدام باندهای قاچاق کالا، مواد مخدر و… طی امسال نسبت به سال گذشته در استان گفت: در این مدت پنج باند سارق مسلح را در استان منهدم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در قالب طرح پاکسازی، سه هزار ۶۷۷ مورد اجرای طرح داشته‌ایم، اضافه کرد: در اجرای طرح پاکسازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: این طرح‌ها در مناطق مختلف اجرا شده و در قالب همین طرح‌ها دو هزار و ۹۶ نفر مجرم و محکوم فراری را دستگیر کردیم و نسبت به سال گذشته در اجرای طرح‌های پاکسازی پنج درصد افزایش داشته‌ایم.

وی از دستگیری ۸۰ نفر اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: خوشبختانه در اجرای طرح محکومان فراری موفق عمل کردیم بطوریکه توانستیم سه هزار و ۲۰۴ محکوم فراری سنوات گذشته را از ابتدای امسال تا کنون دستگیر کنیم.

اجرای ۶۰۱ مرحله طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در استان

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اجرای ۶۰۱ مرحله طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در استان تصریح کرد: هزار و ۷۰۵ نفر خرده فروش را در استان دستگیر کرده‌ایم که از این افراد یک تن و ۵۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

سردار الهی بیان داشت: در شش ماهه ابتدایی امسال دو هزار و ۱۱۰ قبضه انواع سلاح در استان کشف شده است که از این تعداد مقداری به صورت باندی و ورود از استان‌های دیگر بوده و مقدار زیادی هم به صورت غیر مجاز در اختیار مردم بوده که کشف شده‌اند.

فرمانده انتظامی لرستان اضافه کرد: هزار و ۴۳۹ نفر در این راستا دستگیر شده که این مورد نیز نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

سردار الهی در ادامه به برخورد با کالای قاچاق در راستای حمایت از تولید ملی اشاره و تأکید کرد: در این راستا ۲۵۳ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده که افزایش ۱۳۲ درصدی داشته است.

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی لرستان به مناسبت هفته ناجا ـ عکس: نصراله صیاد

لرستان تنها استان بی‌بهره از پایش تصویری مناسب

فرمانده انتظامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه لرستان تنها استانی است که از پایش تصویری مناسب بی‌بهره است، با ابراز تأسف افزود: ۴۰ دستگاه دوربین قدیمی در سطح شهر خرم‌آباد داریم که برای مرکز استان جوابگو نیست.

سردار الهی تأکید کرد: با توجه به اینکه لرستان یک استان با محورهای مواصلاتی بسیار مهم بوده وجود سیستم پایش تصویری مناسب در استان از ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ سازمان باید در بحث امنیت و برقراری نظم همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند، ادامه داد: از این بین فقط نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرده است.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه برای برقراری امنیت پایدار در استان نیازمند اجرای طرح پایش و امنیت محله محور هستیم، اعلام کرد: متأسفانه لرستان تنها استانی است که به موضوع امنیت محله محور اعتقاد ندارد.

سمیه روزبهانی /

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم