دفاع زیستی در مقابل تهدیدات مسئله بسیار مهمی است

کد خبر: 
۶۲۵۳
پدر سم‌شناسی ایران:

دفاع زیستی در مقابل تهدیدات مسئله بسیار مهمی است

دفاع زیستی در مقابل تهدیدات مسئله بسیار مهمی است

پدر سم‌شناسی ایران گفت: بیوتروریسم و دفاع زیستی در مقابل تهدیدات مسئله بسیار مهمی است که در کشورهای پیشرفته آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ پروفسور «مهدی بلالی» که در اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم، به میزبانی دانشگاه لرستان سخن می‌گفت، اظهار کرد: این موضوع بیوتروریسم و دفاع زیستی در مقابل تهدیدات مسئله بسیار مهمی است که در کشورهای پیشرفته از سالیان گذشته تحقیقات زیادی در مورد آن انجام و امکانات زیادی در این راستا فراهم شده است.

وی تصریح کرد: خود من هم با یک سم‌شناس استرالیایی و آمریکایی کتابی تحت عنوان همین سموم بیولوژیک در بیوتروریسم نوشته‌ایم و مدت‌ها منتظر برگزاری همچنین همایشی بودم.

پدر سم‌شناسی ایران خاطرنشان کرد: همیشه در سازمان پدافند غیرعامل بیشتر در زمینه دیدگاه موارد شیمیایی مورد مشاوره علمی قرار می‌گرفتم؛ اما از لحاظ بیولوژیکی این مسئله جایش همیشه خالی بود.

بلالی اضافه کرد: خوشحال هستم که اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود و با توجه به اهمیت این موضوع قبول کردم که در اینجا حضور داشته باشم.

وی بیان کرد: خوشحال هستم که این همکاری بین بخشی و درون بخشی وجود دارد و این شروع خوبی بوده و امیدوارم که ادامه داشته باشد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
پدر علم سم شناسی ایران - مهدی بلالی - دانشگاه لرستان - کنفرانس ملی دفاع زیستی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم