دستگاه «ازن ژنراتور پلاسما» ساخته شد

کد خبر: 
۳۸۰۵
توسط عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد خرم‌آباد؛ 

دستگاه «ازن ژنراتور پلاسما» ساخته شد

دستگاه «ازن ژنراتور پلاسما» ساخته شد

دستگاه «ازن ژنراتور پلاسما» توسط عضو هیأت علمی گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «افشین رومی» سازنده دستگاه ازن ژنراتور پلاسما در گفت‌وگو با رسانه‌ها در سخنانی اظهار داشت: این دستگاه یکی از انواع ازن‌سازهای خانگی است که با شیوع ویروس کرونا در جهان به دلیل قیمت مناسب و بی‌ضرر بودن آن برای انسان و محیط مورد توجه مردم قرار گرفته است.

وی افزود: دستگاه ضدعفونی پلاسما (ازن ژنراتور پلاسما) با اکسیژن فعال یا همان ازن کار می‌کند و بدون مصرف ماده اولیه، هوای اطراف خود را مصرف کرده سپس با استفاده از تکنولوژی تخلیه الکتریکی در مُد کرونا یا همان پلاسمای سرد، انرژی لازم برای شکستن پیوند مولکولی اکسیژن موجود در هوا را تأمین می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد مطرح کرد: دستگاه ازن ژنراتور پلاسما در یک فرآیند طبیعی، اتم اکسیژن را فعال و در محیط رها می‌کند و اکسیژن فعال به‌سرعت آلودگی‌های اطراف خود را جذب و ساختار مولکولی‌اش تجزیه می‌شود، به همین دلیل اتم‌های اکسیژن باهم پیوند می‌خورند و مجدداً به اکسیژن تبدیل می‌شوند.

رومی؛ مزیت‌های دستگاه ازن ژنراتور پلاسما را عملکرد سریع، ایمنی بالا، استفاده و نگهداری آسان، قابلیت جابه‌جایی، حذف معرف‌های شیمیایی و بو، کمک به رفع بیماری‌های تنفسی و آلرژی، افزایش راندمان گندزدایی و مصرف انرژی پایین عنوان کرد.

وی، حوزه‌های کاربردی این دستگاه را صنایع پزشکی، صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، صنایع نساجی، صنعت بسته‌بندی، پلاستیک، لاستیک و پلیمر، تصفیه آب، تصفیه هوا و گاز صنعت، استرلیزاسیون و بسیاری دیگر از صنایع برشمرد.

این پژوهشگر، ویژگی‌های فنی ازن ژنراتور پلاسما را طراحی فشرده، بازدهی بالا، بدون صدا(ارتعاش) بودن و قابلیت فعالیت به‌صورت شبانه‌روزی  عنوان کرد و افزود: این دستگاه نیازمند گاز ورودی نیست و از اکسیژن هوا استفاده می‌کند و برای پالایش مخازن آب تا حجم ۲۵۰ لیتر یا جریان آب با دبی پنج لیتر در دقیقه مطلوب است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد؛ غلظت ازن تولیدی دستگاه را حدود ۰.۷ ppm در دمای اتاق و دبی خروج ازن این دستگاه را حدود ۶ لیتر در دقیقه  عنوان کرد و گفت: توان الکتریکی مصرفی آن نیز حدود ۹ وات است که با برق شهر کار می‌کند.

عکس و خبر: عباس قادری

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
فرهنگی - افشین رومی - دانشگاه آزاد اسلامی لرستان - خرم آباد - ازن ژنراتور پلاسما - کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم