دسترسی عشایر لرستان به پنل خورشیدی

کد خبر: 
۵۵۷۱
مدیرکل امور عشایری استان؛

دسترسی عشایر لرستان به پنل خورشیدی

دسترسی عشایر لرستان به پنل خورشیدی

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: ۸۵۰ پنل خورشیدی از سال گذشته تاکنون بین عشایر استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک, «هوشنگ نورمحمدی» بیان کرد: توزیع پنل خورشیدی در مناطق دورافتاده که به شبکه سراسری برق دسترسی ندارند در دستور کار قرار دارد و در این راستا هر خانواده عشایری استان با پرداخت ۱۰ میلیون ریال می تواند با نصب یک پنل خورشیدی از برق مورد نیاز بهره مند شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰۰ میلیارد ریال جهت تامین آب شرب پایدار ، توسعه ، مرمت و نگهداری جاده‌ها و طرح‌های عمرانی و زیرساختی مناطق عشایری لرستان هزینه شده است، اظهار داشت: این میزان اعتبار در قالب ۱۲۱ طرح در زمینه تامین آب شرب پایدار، آبرسانی سیار و مرمت و نگهداری راه‌های عشایری، احداث ابنیه و پل در مناطق عشایری استان هزینه شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان یادآور شد: سال‌ جاری از طریق ۱۱ دستگاه کامیون تانکر به عشایر آب‌رسانی و ۲۳ هزار متر لوله پلی‌اتیلن آب آشامیدنی بین عشایر سطح استان توزیع گردیده است.

نورمحمدی تاکید کرد: همچنین سال جاری ماشین‌آلات راه‌سازی از رده خارج شده جهت مرمت و نگهداری راه‌های عشایری در استان، تعمیر و تجهیز شده است.

وی اضافه کرد: ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات، سال گذشته در قالب طرح‌های مختلف به عشایر این استان اختصاص یافت که تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان ادامه داد: کوچ پاییزه عشایر استان از اواخر مهرماه به سمت مناطق قشلاقی انجام و در این راستا ارایه خدمات آغاز شد که در این خصوص یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۴۵ هزار سیلندر گاز نیز به منظور تامین سوخت در اختیار آنان قرار گرفته است.

نورمحمدی افزود: برای تامین خوراک دام عشایری استان نیز تاکنون پنج هزار تن علوفه دامی بصورت نسیه بین عشایر استان توزیع شده و این در حالی است که هر دامدار عشایری امکان استفاده از ۲۵ تن علوفه دامی به تناسب تعداد راس دام خود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار تن علوفه (کنسانتره و جو) بصورت نقدی در اختیار دامداران عشایر استان قرار گرفته است، گفت: تاکنون ۷۱۷ تن آرد خانه‌پزی معادل ۲۰ هزار کیسه نیز بین عشایر استان توزیع شده است.

نورمحمدی با بیان اینکه جامعه عشایری استان پنج درصد جمعیت لرستان را تشکیل می دهد، یادآور شد: بالغ بر ۱۴ هزار خانوار با جمعیت ۸۳ هزار نفر حدود پنج درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که از این تعداد حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر کوچ رو هستند و ۶ ماه از سال را در مناطق قشلاقی در شمال استان‌های ایلام، خوزستان و جنوب استان مستقر می‌شوند.

پایان پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
عشایر لرستان - هوشنگ نورمحمدی - پنل خورشیدی - تسهیلات عشایر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم