در لرستان مبتلا به سرخک نداشته‌ایم

کد خبر: 
۴۷۳۲
طی دو سال اخیر؛

در لرستان مبتلا به سرخک نداشته‌ایم

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان

بنابر اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان طی دو سال اخیر در استان مبتلا به سرخک مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، مریم کوشکی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: به تازگی شایعاتی مبنی بر گسترش بیماری سرخک در کشور و به تبع آن در استان، رواج پیدا کرده و این در صورتی است که در دو سال گذشته هیچ‌گونه مورد سرخک در این استان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه سرخک یک بیماری ویروسی است که راه انتقال آن از طریق تنفس و قطرات تنفسی بوده و مسری ترین عامل عفونی شناخته شده است، تصریح کرد: واکسیناسیون سرخک و سرخچه یا mmr در دو نوبت دوازده ماهگی و هجده ماهگی برای کودکان صورت می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این موضوع که پوشش واکسیناسیون سرخک و سرخچه در استان در حد مطلوب و قابل قبولی است، اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک ازجمله بثورات پوستی در کودکان، طی ۲۴ ساعت نمونه گیری انجام می‌شود و به آزمایشگاه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال خواهد شد.

واکسن در تمام مراکز واکسیناسیون استان موجود است

کوشکی با اشاره به این‌که بروز سرخک در کشورهای همسایه افزایش پیدا کرده‌است، تصریح کرد: اگر خانواده‌ای صاحب کودک زیر ۵ سال است و به دلیل ابتلاء به کرونا واکسیناسیون کودک را به تأخیر انداخته‌اند، برای تکمیل واکسیناسیون کودک علیه سرخک و سرخچه اقدام و به مراکز بهداشتی محل زندگی در شهر و روستا مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: واکسن mmr در تمام مراکز واکسیناسیون استان موجود است و از این جهت هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای پیشگیری از این بیماری به ذکر چند نکته پرداخت و گفت: بایستی دوری از تجمعات در دستور کار قرار داده شود و در محل تجمع، تهویه مناسب صورت بگیرد.

کوشکی با اعلام اینکه در صورت مشاهده هرگونه علائم بثورات پوستی افراد به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند، تاکید کرد: هم استانی‌ها در این زمینه تنها به خبرهای منتشر شده از منابع رسمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان توجه کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سرخک - مریم کوشکی - دانشگاه علوم پزشکی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم